mandag den 30. januar 2023

Poetry Monday :: Time ~~ Tid

"Tiden er noget mærkeligt noget," synger Kai og Andrea, og jeg er helt enig. En time er ikke en time. Nogen gange farer de afsted, andre gange varer de evigt.
     Det er svært at digte om noget så uhåndgribeligt - i hvert fald hvis det ikke skal være hverken alt for alvorligt eller drivende sentimentalt. Så jeg skrev to små Elfje. Hvis du ikke ved, hvad et Elfje er, så har jeg en forklaring her.
     Poetry Monday er en udfordring, hvor Diane fra On the Border er vores vært.

-- 🕗 -- 🕙 --

  Time - time is a strange thing. And I find it hard to write poetry of Time without getting either morbid or corny. For this reason I wrote two Elfje. If you do not know what that is, go here for an explanation.

Poetry Monday is a challenge, hosted by Diane at On the Border.

-- 🕗 -- 🕙 --

Endless                                                              Endeløs
The hours                                                     ligger tiden
stretch before me.                                     her foran mig.
I'm waiting for you                              Jeg venter på dig.
Crawling!                                                       Sneglefart!


Oops!                                                                        Ups!
Two hours!                                                          To timer
I just wanted                                                 løb deres vej
to read my mail.                                 Jeg skulle bare lige.
Flying!                                                              Lyntempo!

- - - - - -

Next Monday: Frozen Yoghurt.


5 kommentarer:

  1. Time is a flexible trickster.
    I do love your elfjes.

    SvarSlet
  2. Beautifully said! Yes, time can crawl or run away, both.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. As my Danish citation says, Time is the strangest thing

      Slet
  3. Perfect expression of time!
    When I'm happy and occupied, it flies. When I'm sad or bored, it crawls.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.