søndag den 29. januar 2023

Søndagsbilleder :: 70 :: Sunday Selection

Det har været vådt, det har været koldt, og ind i mellem har der været en smule sol - og hver gang er det ikke lykkedes mig at tage billeder. Så her er billeder fra en våd og kold uge.

Og for sidste gang Månedens farve for januar 
~ ~ PINE GREEN ~ ~
And now for Colour of the Month for the last time in January

The weather has been wet, and cold, and the sun shone, only whenever the sun was out I did not get around to document it. Here are some photos from a cold and wet week.

Vores gamle juletræ ligger udenfor og danner en fin stjerne, og prøver på at charmere mig, så jeg ikke giver det til naboens geder. Rolig nu træ, jeg er overbevist. Du bliver her - og så er det nok den mest PINE GREEN ting, jeg kan finde i haven lige nu.

Our old Christmas tree is trying to charm me into keeping it, and not feeding it to neighbour's goats - who'd love to eat it - by presenting me with a star. Take it easy, tree, you are a keeper. And it is probably the most PINE GREEN thing to be found in my garden right now.

Denne her salat er en overlever! jeg plantede fem tror jeg, og hev dem op næsten lige så hurtigt, for de var super-bitre. Sådan en slags mega-rucola-agtig. Det er bare ikke mig. Men flot, jo det er den, og nu har den overlevet streng frost, hagl, sne, slud og sviende solskin, så nu bliver den stående så længe, jeg gider se på den.

This salad here is a survivor. I planted five, and pulled them back out after tasting them twice. They were like some super rocket, so bitter! And I am not a fan of bitter. But it's pretty. And now it has survived frost, hail, snow and scorching sunshine. It can stay until I need this space for something else.

Guldnælder, tak til Syslerier på Pilegaarden for at huske mig på at se efter dem - de var kommet op, og kunne godt klare en lugning, men det må vente til mine fingre ikke fryser af bare ved tanken.

Yellow archangel, thanks to Syslerier på Pilegaarden for reminding me to look for it. And it had started growing. It could do with a weeding, but not quite yet. It's just too cold.

Det er så koldt! -- It's this cold!

Kardeboller med et overtræk af rimfrost

Teasels with lots of hoarfrost.

Og dryppende våde røde gæslinger. -- And soaking wet red catkins.

Så langt er jeg nu kommet med min sweater. Lige så langt, som inden jeg trævlede den op første gang ... alle gode gange tre, håber jeg.

This is how far I made it with my sweater. Just as far as just before frogging it for the first time. I hope it's going to end better this time around.

6 kommentarer:

  1. That does look wet and chilly. It is wet here, but very far from chilly. I really enjoyed your selections, including your knitting.
    An unrelated question. The colour of the month for April is reseda green. What is a reseda?

    SvarSlet
    Svar
    1. Wet and hot at your place, but not too hat. I'd like some of that hot, I'm always cold.
      A reseda is a flower: https://en.wikipedia.org/wiki/Reseda_(plant) ... I do not think they are that colour at all, but I did not name the colours, I only found the colour-randomizer.

      Slet
  2. Så fine kardeboller med rimfrost og våde gæslinger - et lidt omskifteligt vintervejr i denne uge. Farven på din salat er rigtigt flot- den må være meget hårdfør- ærgerligt den ikke smager.
    Du er da kommet et langt stykke vej med blusen- 👍👏

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja det er surt med smagen på den salat, der var ingen, der kunne lide den. Gad vide om den vil blomstre, hvis jeg lader den gro? Salatblomster skulle være spiselige - og milde. Med trøjen er jeg nu blevet stædig - den SKAL bare være færdig. Så har jeg også bevist, at jeg kan strikke en ;)

      Slet
  3. Those salad veggies are true survivors. I hope you get more sunshine soon and good luck with the sweater.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. I keep repeating to myself: Sunshine will come eventually.
      The sweater: I just found out that I will run out of yarn before I'm done. And of course that colour is discontinued. So now ... thinking.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.