lørdag den 7. januar 2023

Temperaturer 2022

Som lovet følger jeg op på mit Tegn dagens Temperatur i 2022 opslag.

Her er det termometer, jeg tegnede til lejligheden. Måske havde det været smart med intervaller på 5 grader i stedet for 4, altså 0 - 5 - 10 - 15 ... i stedet for 0 - 4 - 8 - 12 ... Så ville kun de virkeligt varme dage i juli og august have været pink, men det er nu sådan jeg valgte at gøre det.




De tre første måneder. Midt i januar fik jeg den idé, at jeg kunne farve dagene med tre farver for højeste, laveste og gennemsnitstemperatur i stedet for kun gennemsnittet. Men jeg ventede til marts med at begynde på det. Det er flottere og bedre, men en anelse flimrende. 

De gule datoer i januar betegner dage med mere end en times sammenhængende solskin - fra februar er det blevet til en gul cirkel rundt om datoen i stedet. Dråber betyder regn, asterisker sne og vandrette streger stærk blæst.  

April - maj - juni:

Juli - august september - i august nåede temperaturen helt op på 31,9 Celsius; det var varmt.

Oktober - november - december. Som altid fik vi årets første forst i efterårsferien . den grå kontur på end 19. oktober.
Og så er der en fejl. Decembers minimum skal være  -11,1.

Maximumtemperatur 31,9 (4. august). Minimum -11,1 (16. december). Gennemsnit 9,5.
Sammenlagt 1910 solskinstimer og 562 mm nedbør. Nye tal er kommet til efter jeg tegnede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.