lørdag den 27. juni 2020

Marskmulen - The Marshwiggle

Countdown: Summer vacation begins in 0 days - this means TODAY is the first day of the Summer Holidays! 

De grønne firklanter fra sømvæven er fortsættelsen på et projekt, jeg troede jeg forlængst havde fortalt om. Nemlig Marskmulen

    Efter at jeg havde lært mig selv at strikke neverkont, først frem og tlbage, så rundt og rundt, og endelig fra midten og ud, strikkede jeg mig en halsedisse i (mestendels) neverkont.
Farverne og faconen er inspireret af Muddermukke, marskmulen fra Narnia -  som jeg ofte identificerer mig med i mine dystre stunder, så er jeg en marskmugle.

-- 🧶 --

  The green squares off the pinloom are a  continuation of a project, I was sure I had told about long ago, but now I have to remedy this. 
  After teaching myself to knit entrelac, first back'n forth, then in the round, then from the middle out, I made myself a neckwarmer in entrelac.
  The colourway and the shape has its origin in a drawing of Puddleglum, the Marshwiggle from Narnia, with whom I often identify in my more gloomy moments. The neck warmer is of course called The Marshwiggle.

Her er Marskmulen vasket og stukket.

-- 🧶 --

Here's The Marshwiggle being stretched after washing.

Og her er den på sin plads om Uglemors hals.  Hvad firkanterne skal blive til, må vi se i de kommende uger. Nu er det jo blevet sommerferie, og der er god til til underlige projekter.

-- 🧶 --

And in its place round MotherOwl's neck. What exactly the green squares will grow into only time will tell. Now it's holiday, and there's time for such projects!

3 kommentarer:

  1. Soooo clever.
    And lovely too. I really like that soft lichen green as well. And of course I have Puddleglum moments.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. Yes we all have a splinter of Puddleglum, but I hope also his pessimistic optimism.

      Slet
  2. So beautiful, you and your work. Where you live, i am sure a neck warmer will see plenty of use.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.