lørdag den 29. oktober 2022

Fredagsfrustrationer - Mere af det samme? -- More of the Same?

Jeg ved altså godt at det er lørdag, men jeg føler mig helt igennem fredagsfrustreret i dag.

Når jeg åbner Facebook, hvilket jeg gør nu og da for at følge mine børn og venners færden, åbner jeg altid i Grupper (jeg er ikke en døjt interesseret i mit newsfeed med alt dets fnidder-fnadder og reklamer). Og hver gang får jeg ustandseligt en masse forslag til nye grupper, som jeg måske kunne tænke mig at deltage i. Men jeg har ikke lyst til at deltage i nogen af dem. FB foreslår nemlig kun grupper, der ligner dem, jeg allerede er medlem af - ofte med de samme medlemmer. Ikke relevant. De grupper, jeg er medlem af, er nok, og de fleste af dem er dem, jeg STADIG er medlem af efter at jeg har forladt en del grupper, når den pågældende interesse ikke længere havde højeste prioritet - de fravalgte grupper er ofte øverst på listen.
   Det samme gælder, når jeg søger efter noget i min browser. Jeg får de samme gamle forslag og søgeresultater som altid - bortset fra nu og da, hvor jeg har glemt at bogmærke eller tage et skærmdump, for så er det lige meget hvor længe eller flittigt jeg leder, siden er for evigt forsvundet i internettets støvede afkroge.
   Jeg ved ikke, om jeg er et særtilfælde eller hvad, men hvis jeg allerede er medlem af tre-fire meget aktive strikkegrupper, er jeg ikke interesseret i at deltage i endnu en gruppe, men måske kunne en hæklegruppe eller en kniplegruppe eller noget helt andet fange min interesse.
     Nogle gange får jeg lyst til at søge efter grupper om marketing, hestevæddeløb, sportsvæddemål, motorcykelpleje, femstjernede hoteller, eksklusiv gin eller whisky eller lokalpolitikere fra et andet sted i Danmark for at få nulstillet min søgehistorik.

--- 😠 ---

Yes I know it's Saturday, but I feel thoroughly Friday Frustrated today.

When ever I open Facebook, which I do now and then to follow my kids and friends' whereabout, I open it in the Groups Window (I'm not a tad interested in my newsfeed with all its hustle and bustle and advertisements. And every time without fail I am given a slew of suggestions of new groups I might want to join. Only I do not want to join any of them. FB suggests only groups totally alike those I already am a member of - often with the same members. Not relevant. Those I am a member of are enough, and most of them are the ones I am STILL a member of after pruning when that interest did not take top priority any longer - the pruned groups being often top selections.

Same when I search for something in my browser. I am given the same old suggestions and search results as always - except for that one time, when I forget to bookmark or take a screenie, then no matter how long or diligently I look that page is lost forever in the dusty corners of the interwebs.

I don't know if I am a special case or something, but if I am already the member of 3 or 4 very active knitting groups, then I am probably not interested in joining yet another one, but maybe a crochet group, or tatting or something could catch my interest. I sometimes feel like searching for groups on marketing, horse racing, sports betting, motorbike maintenance, five star hotels, exclusive gin or whiskeys, or local politicians from somewhere else in Denmark only to reset my search history.

8 kommentarer:

  1. I don't play FB and am rarely sorry. I am smiling at the thought of you searching in different areas though.

    SvarSlet
    Svar
    1. I am there mostly for those creative groups. It is so nice when you have a problem with a soaping recipe or a knitting pattern, you just ask in a group and voila within 15 minutes someone from somewhere on the globe has the answer to your problems. I really love this. All the flickering news in the news feed - I can and do live without ;)
      Really some day I AM going to search for rare whiskeys, how to make a bomb and such totally irrelevant searches just to break the "curse".

      Slet
  2. I'm not on Facebook, so i have no advice but i do hope you find a solution.

    SvarSlet
    Svar
    1. I¨m afraid the best solution might be not using FB, but that's also not a solution.

      Slet
  3. I don't have Facebook either, sometimes I'm sorry because the twins are on there and I don't get enough photos of them now, but I'm still not going to join up.

    SvarSlet
    Svar
    1. You don't need to sign up to see the photos - unless your son has made his account private that is. I understand not wanting to spend hours there, but quick acess to family friends and help from groups is a thing I would sorely miss.
      But it sounds a bit like me and a SmartPhone - no way I'm getting one of those!

      Slet
  4. It's very difficult to search for anything online anywhere and not get bombarded. My Sweetie will ask me to look for something, and the ads for whatever it is, for which i have no interest, become constant after that no matter what site i am on.

    Computer searches that only return what they think you want to see, or what they want you to see, are killing serendipity.

    SvarSlet
    Svar
    1. I use an adblocker to take away the worst of this. worse is the killing of serendipity, as you so aptly describe it.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.