lørdag den 2. april 2022

B for Bog

     Hver dag klokken 12
(undtagen søndag) kommer dagens A-Z indlæg hvis der altså kommer et.
     Temaet for i år er Drømme - dobbelthed, så lad os se, hvad der falder mig ind til det tema.

Ⓐ - Ⓩ

  Every day at noon
(except Sundays) a new A-Z post goes live - or no post today.
  The theme for this year, is Dream - Duality. let's see what crosses my mind on this theme.


B for Bog / Book


Jeg har altid drømt om at udgive en bog. Jeg har været med til at skrive fagbøger, jeg har oversat flere bøger, men sådan helt min egen bog ... det drømmer jeg stadig om.



I always dreamt of publishing a book. I have been co-author on some how-to books and a translator of several more. But my very own book is still only a dream.


Det her er min første drøm - en bog, eller vel rettere en serie bøger med Dråberne. Her sidder Hvide og læser i den om ham selv.



My first and oldest dream. A book, or rather a series of books about The Droplets. Here White is reading the one about himself.


Og her står Susan fra Enhjørningegården og drømmer, måske om sin bog.



And here Susan from Unicorn Farm stands looking over the ocean. Maybe she's dreaming about her book.

Hvis jeg nogensinde får udgivet min bog, er det Olga Godim, der kommer til at lave forsiden. Hun skriver charmerende og spændende historier om magi, sværd og fantastiske mennesker på sin blog.
     Sidste år havde hun valgt fiktive bogforsider som tema for A-Z udfordringen. Jeg tog mod til mig og foreslog hende Susans historie - Enhjørningegården, og søreme om ikke hun lavede en forside til min bog. Det er da fantastisk.
     Man kan se en masse af hendes andre flotte og spændende forsider på Deviantart: HER.
   Bemærk at det er Susan, der står som forfatter (med sit ungpigenavn - Upsi). Uglemor foretrækker anonymitet indtil videre.



If I ever get to publish it, Olga Godim is going to make the cover for me. She writes really well written fantasy and speculative fiction on her blog. As she says herself, she writes about "magic, swords, and the wonderful folks of her imagination."  And then she makes covers!

For the A-Z challenge last year she published made-up covers for books. I pulled together all my daring and suggested Unicorn Farm as a possibility for a cover. As Olga Godim had already covered "U" she kindly made a cover just for me - how lucky can you be!
  Look up her collection of fabulous covers at Deviantart: HERE

Please notice that the author is Susan (with her maiden name - oops), MotherOwl prefers to remain anonymous for some time yet.

8 kommentarer:

  1. I hope you'll get your books published. I think it's a good dream. I like that too.

    Have a lovely day.

    SvarSlet
  2. I hope your dream is realised - and I LOVE Olga's work. Lucky, lucky you. And hooray for the warmth and generosity of the blogosphere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes, she's good. I'm a bit worried that she's not participating in the A-Z this year actaually.
      I'm going to look out for her IWSG post on the first Wednesday.

      Hooray indeed! I sometimes feel that it's what keeps me from sinking.

      Slet
  3. Someday i want to buy your books.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks, but sadly I'm going to publish in Danish.

      Slet
  4. I hope you do manage to get your own books published one day.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.