torsdag den 17. november 2022

At strikke blade -- Knitting Leaves

I den selv samme husflidsforening hvor jeg var på udstilling sidste weekend, mødes nogen af medlemmerne og strikker og snakker. Forrige gang havde en af de andre fundet et fint bladmønster på nettet. Jeg blev vild med det og bad hende sende mig billedet. Det var fra Pinterest, og jeg generer nok ikke nogen ved at gengive det her.

-- 🍂 🧶 --

The Crafters' Guild having the exhibition, I told of, also have different groups meeting for their members. I am a member of the knitting group, and at the meeting just before the exhibition one of the other ladies showed us a leaf knitting pattern she had found on Pinterest. I asked her to send me the pattern, as it fascinated me. I do not think I do anything wrong by showing the picture here.

Strikkede blade fra Pinterest
Knit leaves from Pinterest

Aftenen inden udstillingen sad jeg med ternet papir og blyant og tegnede mønsteret af og på udstillingen strikkede jeg af og til på det, når mine fingre ikke var i form til mere theposefoldning. Det gik naturligvis ikke godt, der var mange besøgende, og jeg måtte hele tiden lægge strikketøjet fra mig for at fortælle om plantefarvning, papirfoldning elle de udstillede strikketing.

-- 🍂 🧶 --

The night before the exhibition, I found pencil and paper and drew up this pattern. During the exhibition I occasionally knit when my fingers needed a break from folding tea bag wrappers. It was not very smart, as we had visitors, and I had to interrupt my knitting to demonstrate tea bag wrapper folding, tell about plant dyes or about the knitwear on the exhibition. A small octopus was a great attention grabber.

Vores strikke- og plantefarverstand med sprutten til venstre
Our knit and plant dyers' booth with the octopus front left.


Søndag aften - efter udstillingen - tog jeg et par billeder af de strikkede blade før jeg trævlede det hele op igen, det var fyldt med fejl.

-- 🍂 🧶 --

Sunday night after the exhibition I took some photos of the knitted leaves and frogged it all, too many errors!

Bladstrik første forsøg
Knitting leaves, first try

Garnet kom selvfølgelig fra min uudtømmelige tønde.

-- 🍂 🧶 --

The yarn of course came from my bottomless yarn barrel.

--- --- ---

Så strikkede jeg noget mere, og trævlede så meget op, at Farfar begyndte at kalde mig Penelope. Men der bliver trods alt strikket mere, end der bliver trævlet op, for nu har jeg en hel vante at vise frem, og en til undervejs. De to vanter er ikke ens, så enten må jeg trævle op igen-igen eller simpelthen strikke en tredje vante.

-- 🍂 🧶 --

Then I knit some more and frogged some more. So much frogging happened that The Walrus began calling me Penelope. But still more knitting happened, as I now have one whole mitten and one half to show for all my work. They are not alike, So one of them will once again be frogged - or I'll just knit mitten number three.
Den første vante, der er blevet trævlet helt op
First mitten - has since been frogged



Den første færdige vante. Spidsen skal trævles op, hvis ikke hele vanten
The first finished mitten. The top at least will be redone if not the whole mitten


Et par dage inden havde en sød nabo vist mig noget herligt tykt garn. Jeg havde været inde og købe noget i en lidt anden farveholdning. Og efter strik gik vi ned til naboen, der holdt garnudsalg. Der lå det perfekte grå nøgle at kombinerer med.

-- 🍂 🧶 --

Some days earlier a nice neighbour had shown me a gorgeous, thick yarn on sale. I had bought some in another colourway and after the knit-meet we went to a yarn shop next door celebrating birthday and having a sale. I found the perfect grey yarn for a mix.
Flotte farver
Pretty colours

10 kommentarer:

  1. Thank you for publishing, Charlotte! The pattern is nice and I believe you will produce a pair or two of mittens with the pattern with no or negligible number of mistakes. And please do post their pictures.

    SvarSlet
  2. What a delightful project. Frogged has me confused though? Does is mean undone?

    SvarSlet

  3. @ MamaLadka, I sure hope sp, and I will post here. If I can find out how, I'kl put my pattern here as well.

    @ EC. Thank you. And yes, frogging is unravelling a knitting, it's a wordplay on ribbing - ribbit. It IS English :)

    SvarSlet
  4. Smiling at your very clever word play. Thank you.

    SvarSlet
  5. Oh, sorry, I did not invent it. I only remembered it and like it 'cause it's fun. It is a standard English knitting term. May not be Australian though, I couldn't say.

    SvarSlet
  6. I am not a knitter so cannot help. It IS a fun term though.

    SvarSlet
  7. I like the pattern, i know you'll get it worked out to your liking soon.

    SvarSlet
  8. The leaf design is very nice and I think your efforts are also very nice. I know for sure I could never work it out. I've never knit anything fancy and now don't knit at all.

    SvarSlet
  9. Lovely work charlotte. I had a pattern for a leaf dishcloth, loved knitting them. Your mittens are lovely.
    XO
    WWW

    SvarSlet
  10. @ messymimi. Thanks for the confidence - it's almost perfect now.

    @ River. Thanks, I came late to knitting, but I find it fun and challengeíng.

    @WWW A leaf dishcloth sounds nice. I have an owl pattern for those - one of the first things I ever knit.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.