søndag den 27. november 2022

Godt nytår ~ 1. søndag i advent

Same post as the previous, only this time in Danish.
 
 - -🕯- -

     I går gjorde Elephant's Child mig opmærksom på at jeg havde glemt en udfordring i mine opremsninger, nemlig  Sunday Selections. Jeps, den glemte jeg. Og selv om jeg kun deltager af og til, havde jeg faktisk tænkt mig at deltage i dag. Det er nemlig en særlig dag.
     Men lad os først kaste et blik tilbage på ugen der gik:
Mandag - Sneuglejubel og så i solskin. Uglemor var i Hillerød og fik det 4. coronastik og nød turen gennem den sneklædte Gribskov. Men allerede her om eftermiddagen kom tågen rullende, smuk, men varslende om tø. Sneen var da også næsten helt væk næste morgen.

Tirsdag - Denne her fugl sad på en træstamme. Uglemor troede at der var en høg, en falk eller må¨ske en musvåge. Men det var altså en virkelig stor, gammel krage som her det ses.

Fredag - Uglemor på indkøb i Helsinge. Jule"pynten" i byen er tændt, men endnu ikke juletræet.
Klokken er fem minutter over fem fredag eftermiddag.


Søndag (i dag) - Et nypudset vindue. Klokken er halv tolv, og vi har stadig lyset tændt indenfor, man kan se lamperne reflekteret i vinduet. Det er vådt, dunkelt med lavthængende skyer, netop den slag vejr, der er en udfordring for Uglemors humør.
     Ja, Uglemor, du har pusset vinduer. Det er altså en del af dit job, så ingen ekstra point her. Men Uglemor plejer jo heller ikke at fremvise billeder af sine nypudsede vinduer, hun plejer at glæde sig over at der er overstået, og at der nu er et stykke tid til næste gang.
     Men i dag var der altså en særlig grund til at pudse vinduer.

Det er første søndag i advent. I dag starter et nyt kirkeår, og vi begynder på vores advents-vindues-kalender.
Godt nytår allesammen!


Og så vil jeg da lige gøre reklame for Jessetræet.
Jeg har som sædvanligt opdateret min BLOG om denne bibelske vandring gennem adventstiden.
Der er også et link i billedet øverst til højre.

2 kommentarer:

  1. There are few things in nature more beautiful than fresh, clean snow! Wow! Gorgeous window!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.