torsdag den 29. januar 2015

Blåt! --Blue!

Som fortalt stod Uglemor på hovedet i garnbunkerne næste dag - som altså nu er i går -på indkøb og dukkede fornøjet op med hele to nøgler af den rigtige indfarvning! Hurra, så skulle der væves.Nu ligger det blå vævede stof og venter på at blive vasket og nok især på tørrevejr og en idé fra Uglemors hjerne hvordan man forvandler en lang strimmel blåt stof til en slags sweater.

 - - - - -

As said next day (yesterday) MotherOwl dived into the balls of yarn. And came up with two from the same dye lot! YES! Weaving happened. Now the blue weave is waiting for a wash, a dry spell to dry in, and an idea from MotherOwl's head how to turn a long strip of weave into a sweater.


4 kommentarer:

  1. Hvad blev der af det flotte vandmærke fra forleden?

    Jeg leger lidt med tanken om at blande vævet og strikket/hæklet, både fordi det vævede ikke er ligeså elastisk, men også fordi man så kan lave noget formbart og lave det om til det passer, uden at skulle klippe en masse forkerte stykker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vandmærket ville bare ikke komme på det her billede. Tak fordi du lægger mærke til det.
      Jeg har også overbejet noget med at strikke manchetter, krave osv. Især fordi jeg jo har de to blåere nøgler garn at lege med. Mon ikke perlestrik ville gå godt sammen med det vævede? Det der med at klippe forkert, er også noget jeg nærmest har mareridt om, og det glæder mig at du også overvejer at kombinere, så er jeg da ikke helt tosset.

      Slet
    2. Perlestrik ville ikke være dumt. Jeg har prøvet at først hækle en kant af fastmasker på stoffet for så at samle strikkemasker op i løkkerne, det synes jeg bliver pænere end at strikke direkte i det vævede. Og man slipper for at sy det sammen.

      Slet
    3. Fin idé med at hækle. Det skal prøves - når stoffet er tørt.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.