torsdag den 15. januar 2015

Blåt? -- Strikkeklub 2 Yarn Along -- Blue?

     Bedre sent end aldrig. Strikkeonsdag nu torsdag morgen. Uglemor er baren nødt til at dele sin nyeste opdagelse: En genial, let og elastisk måde at lukke af på. Før dette måtte Uglemor finde en pind størrelse 10 - også kendt som telefonpælen fordi det bare er en spidset rundstok -   for at lukke af, ellers blev det for stramt. men med denne geniale måde at lukke af  på, er det fortid. Teksten her er på engelsk, men billederne er meget instruktive.
     Piratens 1. strømpe er færdig; og kun med pinde 4½! 

 - - - - - -

Better late than never. Yarn Along Wednesday - Thursday morning.MotherOwl just has to share this life saving cast off.Until now MotherOwl has been known to search for her needle size 10 - otherwise known as telephone poles, as it's a sharpened dowel rod - to cast off preventing a too thigh fit. But now - Tadaa - just look at Pirate's first new sock. MotherOwl used only the size 4½ needles!


     Det er oven i købet også blevet til lidt vævning på den blå. Nu har Uglemor næsten brugt det frste nøgle islætgarn, og den 3 avis er kommet ind under. det vil sige ca. 1 meter vævet ud af forhåbentlig 6. Så får vi se, hvad det kan blive til.
 - - - -

MotherOwl has even managed to weave a bit on the blue weaving, 1 metre or thereabout out of the planned 6. Let's see what happens.


Uglemor læser stadig The Deed of Paksenarrion. Det er en tyk bog med tynde sider og småt trykt oven i købet, så der er til lang tid.

MotherOwl is still reading The Deed of Paksenarrion, it is a book of many pages in tiny print.

7 kommentarer:

  1. Og det bliver ikke FOR slattent? Jeg tænkte på, om man kunne nøjes med hveranden slå om.

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske bare fordi jeg lukker for stramt af ellers, men det er helt perfekt.
      Og så vil jeg bare sige at det er vel nok folt det, du har vævet og strikket, men jeg kan ikke få lov at kommentere på dei blog. Jeg tror WordPress hader mig.

      Slet
    2. Jeg tror Blogger og WP fører krig mod hinanden, for jeg har problemer på alle deres blogge i øjeblikket. Dette indlæg kan jeg fx ikke bruge mit WP ego til, så plejer jeg at vælge navn/URL, men det har du ikke, så det bliver vel Google ident. Man skal også klikke på sådan en robotverifikation.

      Jeg må lige logge af og teste hvad der foregår på min egen - faktisk tror jeg du kan nøjes med navn.

      Slet
    3. Ja, der kan man bare se, så snart jeg vælger google stryger jeg lige igennem. Racister, er de. ;-)

      Og tak!

      Slet
    4. Ja, kunne de ikke indgå våbenstilstand? Jeg har samme problem på alle WP blogs + at de ikke opdaterer på min blogoversigt før sent efter at de er lagt ud.

      PS. Har jeg stadig chapchas aktiveret? det er ikke meningen.

      Slet
    5. Jeg tror Blogger aktiverer dem en gang imellem når de laver opdateringer, for det er over hele linjen det er blevet sådan den seneste uge. Og hvis ikke jeg vælger enten google eller navn/url, så dækker teksboksen for captcha boksen, så jeg slet ikke kan bruge den.

      Slet
    6. OK, for jeg har deaktiveret dem herfra. Jeg kan ikke have åbent for anonyme beskeder, da en elller anden russisk søgemaskine har fundet min blog og forårsager 6-800 hits i døgnet - med tilhørende "gode" tilbud hvis jeg åbner for anonyme kommentarer ;(
      Har lige thjekkket, det er faldet til godt 200 i døgnet, men det er stadig *alt* for mange. Hvis jeg ville, kunne jeg vist tjene godt på at have reklamer.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.