onsdag den 1. juli 2020

Værktøj - Tools

     Men det er ikke brok alt sammen, trods alt. Nogle fornyelser er gode!
     Gennem årene med havearbejde har jeg slidt mange haveredskaber op. Nogle er blevet genindkøbt, koste uden hår, frostsprængte regnmålere, løvriver uden tænder og lignende håbløse tilfælde. Men mange af redskaberne var gode nok, skafterne var bare knækket.
     De blev sat hen i et hjørne, for måske en dag ... men den dag kom aldrig, indtil det blev min fødselsdag igen, og emsige Ugleunger spurgte, hvad jeg ønskede mig ... hmm! Skafter til haveredskaber, selvfølgelig!

- - - - -

  But it's not rants and stupid renewals all of it. Some renewals are good.
  During my gardening years I have broken many gardening tools, some of them have been replaced, like a toothless rake, balding brooms and rain gauges left ou in the frost. Some were  just placed in a corner because it was only the handles, that broke. Their steel parts were fine. I just never got around to buying / making new handles. Then my birthday came around, Owlets were asking me for present suggestions. I did not know until suddenly ... tool handles of course.

-- 🧹 --

     De seneste dage har jeg olieret nye skafter, fjernet gamle skafterester og savet nitter itu, slebet, stålbørstet og malet med rustbeskyttelse. I morgen - håber jeg - vil skafter og hoveder finde hinanden igen.

- - - - -

  The latest sunny days I've been oiling the new handles, de-handling old shovels, rakes and other tools, then brushing and painting with rust protection. Tomorrow - hopefully - handles and steel parts will unite again!
    Ja, grøn rustbeskytelse var det, jeg lige havde; der var også en lille bøtte sort, men jeg håber at komme til at bruge det til et andet projekt senere i år.

- - - - -

  Green rust protective paint was what I had. Well I also had some black left over from another project, but I hope to use this for another project later this summer. 

6 kommentarer:

  1. Very useful gifts - it's wonderful to save useful hardware for a new life. How smart to wedge the tools in the crack to keep them upright for painting!

    SvarSlet
    Svar
    1. Saving hardvare, money and reusing. Nice - only hard work supplied :)
      This is our old garden table used as a work bench mostly.

      Slet
  2. That sounds/looks like a wonderful gift. Hours of enjoyment and productivity.

    SvarSlet
  3. Sometimes it is nice to get gifts that we want but do not need, other times, practical gifts are best.

    May you have many happy returns of your birthday!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks, I love useful gifts, gardening or textile ones are my favourites.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.