søndag den 27. februar 2022

Sunday Selection -- Garden Time & Commuter Knitting

Lørdag var vejret som lovet: Havevejr. Selvom vi vågnede op til isblomster på badeværelset og rim på pytterne, så skinnede solen, der var næsten ingen vind og cirka plus 10 grader.
Jeg var i haven og plantede blomster. Og så var jeg på årets første cykeltur!

Saturday as promised, we had gardening weather. Even though we woke to frost on the window, later The sun shone, the wind was almost not blowing, and it was, well not hot, but decidedly not icy as it has been until now. I planted some flowers and rode my bike for the first trip of the year!


Rundt om min "nyplantede" lygtepæl satte jeg krokus og Balkananemoner.
Og to sten .. der skal altså være flere.

All around my newly "planted" lamp post I put Balkan anemones and Crocuses.
And two stones. More to come.


På indkøb havde jeg ledt efter "sære" krokusser, og det må de her da siges at være.
Der var også nogen hvide, der ikke ser helt hvide ud, men de var uden skilt.
While shopping, I had been looking for crocuses not the usual blue, white or yellow. I found these fitting my bill.
And I found some white ones as well, they did not look white-white, but a bit off-white. They had no label (or whatever these thingies in the picture are called).


Strik. Pendlerstrik igen-igen, bus- og togsæder er en god baggrund for strikketøjet. Og jeg strikker endnu et af mine vandhaneskørter. Denne gang i "restefarvet". Jeg har mindst en million bittesmå garnnøgler i alle regnbuens farver. Nu bliver de sorteret og strikket op med en brun/hvid hør/bomuldstråd som det gennemgående element.
Knitting is once again commuter knitting - bus and train seats set off my knitting nicely. And once again I knit a thing for the sink, using alternating short rows. I'm knitting in "left over colour", as I have a million small and not so small balls of yarn in many, many colours from an unending number of projects through the years. Now they are sorted in colour and knit, with a white/brown cotton/linen thread to keep it all together.


En mere undervejs, Garnet bliver bundet sammen og vundet på krydsnøgleapperatet. Herligt nemt at strikke fra i stedet for små, runde nøgler der smutter ud og triller rundt.
Another one just begun. The blue yarn is tied together and wound into cakes, easier for knitting than small balls jumping out of the bag.

1 kommentar:

  1. What a joy to be planting and bike riding again. Those sink collars you make are pretty and practical.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.