fredag den 18. februar 2022

Fredagsfrustrationer - Agile

For nogen tid siden overvejede jeg at købe et nyt tekstbehandlingsprogram, Word og jeg har aldrig rigtigt været perlevenner og med deres seneste opdateringer ... Jeg hentede en testversion ned, men der var noget, der ikke virkede - noget, der for mig var helt afgørende for, om jeg ville købe programmet.
Jeg skrev en mail til den angivne adresse, og vedhæftet de nødvendige skærmdump, A, B og C.
Så svarede Peter: "Hvad sker derm, hvis du gør D?"
Jeg gør D og svarer, "Hej Peter, der sker F, når jeg gør D."
Så får jeg svar fra Marianne, der siger: "Jamen, jeg skal bruge et skærmdump af A og B for at hjælpe dig. Og er du sikker på at du har X, der virker på din computer?"
Heldigvis har jeg da gemt mine gamle skærmdump, så jeg tjekker og svarer "Hej Marianne, her er A og B igen. X er forlængst installeret, jeg har seneste version kørende. Hvad nu når D fører til F?"
Svar fra Allan: "Hej, du kan da bare købe programmet, så skal det nok løse sig - ellers er der returret i 30 dage."
Jeg købte naturligvis ikke programmet. Og efter et par lignende oplevelser med kommunen, et andet softwarefirma og posten, tænker jeg at vi er nået til næste trin i servicesamfundet: Hjælp dig selv, for vi har for travlt med at være agile til at tage os af kunderne.


--   😦   💣   😡   --

Some time ago I was considering buying a new word processor - Word and me have never been the best of friends, and their recent updates ... I downloaded a trial version, but something did not work as expected - something that for me was crucial in deciding whether to buy the word processor or not.
I wrote an email to the address provided, and attached the necessary screenshots, A, B and C.

Then Peter replied, "What happens if you do D?"
I do D and reply, "Hi Peter, F happens when I do D."

Then I get a reply from Marianne, who says: "Well, I need a screenshot of A and B to help you. And you need to be sure that you have X up and running on your computer."
Fortunately, I have saved my old screenshots, so I reply, "Hi Marianne, here's A and B again. X is up and running. What about when D leads to F?"

Reply from Allan: "Hi, you can just buy the program and it will probably work out - otherwise there is a 30 day return policy."

I did not buy the programme. And after a few similar experiences with the municipality, another software company and the post office, I think we've reached the next stage in the service society: Help yourself, because we're too busy being agile to take care of customers.

3 kommentarer:

  1. Does your computer not come with Word already installed? And suited to your language too? I only use it to write letters and my Friday stories, so I don't have problems.

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh yes I have and use Word, as that is what most (all?) PCs come with - but before Word was a thing I Used WordPerfect, and I would like to again, as I'm working with words, texts and writing and WordPerfect did make a lot of the things I use every day faster, smarterr and generally just better. But the customer service from WordPerfect's company scared me off, as seen above.

      Slet
  2. It's a sad state of affairs. Just buy it and it should work? No, thank you.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.