fredag den 15. marts 2019

Køreplans-kaos - næste afsnit

A new chapter in the continuing story of missing bus timetables and service"improvements". 

-- 🚌 --

     I går kom så vores lokalavis med dette indlæg fra Movia. Det er meget langt fra den virkelighed, jeg oplever.



    Jeg oplever frustrerede og forvirrede passagerer, der spørger en flink, men fortravlet buschauffør om noget, han ikke kan svare på. De har nemlig heller ikke køreplaner i bussen! Jeg oplever turister, der ikke kan forstå, at de er nødt til at downloade "Rejseplanen" for at finde rundt - og alle turister erå heller ikke bevæbnede med smartphones; SMS-tjenesterne kræver en dansk mobiludbyder!
     Jeg oplever børn, der ikke kan finde ud af at relatere stoppestedets mangelfulde oplysninger til deres mobilers skærme og tilbage til virkeligheden igen. Jeg oplever folk, der ikke længere bevæger sig uden for deres vante baner. Ældre, der bliver mere begrænsede, unge, der ikke tager i byen, let handicappede, der ikke længere tør tage bussen, fordi de er bange for ikke at kunne klare sig selv.

      Det kan godt være at det digitale øjebliksbillede er nok, hvis man bor i en større by med liveopdaterede skærme ved stoppestederne og ikke mindst busser hvert 5. minut og natten igennem. Men her ude på landet, hvor der ofte kun går en bus i timen, og ikke alle busser går hver dag, har vi brug for faste tider, trykte køreplaner og ordentlig oplysning.  Vi har brug for at vide, om bussen stadig går om 4 timer, om den kører, når vi vil hjem, om tiderne er anderledes efter 6 om aftenen, eller om lørdagen, eller et af de mange andre spørgsmål, som kun en trykt køreplan kan give et let og overskueligt svar på.
     Der er bred enighed om at Movia virkelig har gjort i nælderne denne gang.

2 kommentarer:

  1. If it is the people who run the city or the busses talking, it's probably a lot of run around, no matter what language.

    SvarSlet
  2. As usual you nailed it, and to boot is is written in a very arrogant way. :( After telling us we do not get what we're asking for, because you know we do not really need it, she thanks us for our valuable input. A total nincompoop that one.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.