torsdag den 9. marts 2023

Onsdagsord ~ 8. marts ~ Words for Wednesday

Bedre sent end aldrig, håber jeg. I marts er onsdagsordene på Rivers blog. Det er Susan Kane, der har valgt dem, men hun har syg familie, og holder blogpause. Ergo, vil du lege med, hop over til Rivers blog.
     Dansk fortsættelse - længere nede.

-- 😷 -- 👹 --

Better late than never. In March, the Words for Wednesday are on River's blog. They were chosen by Susan Kane, but her family is having medical issues. Ergo, if you want to play along, hop over to River's blog.

We were given:
1. oppose
2. child
3. mind
4. kitchen
5. foundation
6. excavation
     and/or:
1. exceed
2. exploration
3. enterprise
4. escape
5. entertain
6. efficient

This time another OwlPellet.


Not opposing the feeling I often had as a child that I am forced to not follow my own mind, but be chased from the kitchen to the bathroom off to school, back, and then to bed in one eternal viscious circle is - I think - the foundation of the mal ease eating away at my joy right now. I had this feeling less and less frequent as I grew, and became a master of my own life - but now it's returning in force again. I do not need to make an excavation into the depths of my life to find the roots of tis feeling. When the weekends where something is planned exceed the number of  days I have no plans for a longish period, I loose the energy to go on exploraions, to any enterprise over and above staying alive.
As a child I used the woods as an escape. A day spent climbing, biking, hiking and in short being all alone in the woods filled up my energy meters to full again. I was "Forest-Bathing" long before it was a thing. Now I entertain a dream of being able to do the same, but to be in any way efficient, I think I need not a single day, but a whole row of days spent idling, without any thing that needs to be done.

Now I used all the Words for Wednesday to tell about how it looks inside my head right now. And as a consequence ... because I feel hurried and out of synch with the world - at least I read A & K's Endelig Fredag (Finally Friday)-posts every other day  ... I have decided not to feel compelled to write a poem for Poetry Monday, a story for Words for Wednesday, or photograph anything at all for my Sunday Selection or Colour23 challenge.

I won't stop blogging - I love writing far too much, but I am for a time only going to blog about what comes to my mind. I have loads to tell about the dome, the new chicken, knitting, birthdays what's wrong with the world, birds and flowers, even Susan's story and loads more. All the challenges will fit in if they do, if not, then not. I have for too long felt bad over not participating or only participating late and partially.

-- 👹 --


Ondsdagens ord blev bare en anledning til endnu mere Uglegylp:

Ikke at modsætte mig den følelse, jeg ofte havde som barn, at jeg blev tvunget til ikke at følge mit eget sind, men blev sendt fra køkkenet til badeværelset, i skole, tilbage igen og så i seng i én evig ond cirkel er - tror jeg - grundlaget for den pressede følelse der tærer på min glæde lige nu. Jeg havde denne følelse meget som lille, og så mindre og mindre hyppigt, efterhånden som jeg voksede og blev mere herre over mit eget liv - men nu vender den tilbage i styrke igen.
     Jeg behøver ikke at grave dybt i mit liv lige nu for at finde rødderne til denne følelse. Når de fridage, hvor der er planlagt noget, overstiger antallet af dage, hvor jeg ikke har nogen planer i en længere periode, mister jeg energien til at gå på opdagelse, til enhver form for aktiviteter ud over det at holde mig i live.
      Som barn brugte jeg skoven som en tilflugt. En dag med klatring, cykling, vandreture og kort sagt at være helt alene i skoven fyldte min energidepoter helt op igen. Jeg dyrkede "skovbadning" længe før det blev moderne. Nu nærer jeg en drøm om at gøre det samme, men for at være på nogen måde effektiv tror jeg ikke, at det rækker med en enkelt dag,  der skal nok en hel række af dage uden planer til at lade batterierne op igen.

- - - - -

Det var onsdagens ord. Og derfor - - - fordi føler at jeg halser af sted og at det hele tiden er fredag; i hvert fald læser jeg A og K's Endelig Fredag-indlæg hver anden dag - - - så har jeg besluttet ikke at følge med i alle udfordringerne et stykke tid. Kort sagt: Ikke flere onsdagsord. Ikke flere mandagsdigte. Ikke flere søndagsbilleder. I hvert fald kun hvis jeg har lyst og emnet lige fænger mig. Jeg holder ikke blogpause, dertil er jeg for glad for at skrive, men der kommer flere indæg om det, jeg lige går og foretager mig i den rækkefølge, det passer mig.

6 kommentarer:

  1. Det lyder som en god plan- Vigtigt at mærke efter og "trække"vejret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har følt mig for presset på det senere. Og nu er det forår - meget bedre end nytår til at tage sit liv op til revision ;)

      Slet
  2. I get such joy out of reading your posts, whatever they are about, i am just glad you will keep posting. Your blog, your choices, you post, i'll read.

    SvarSlet
  3. I am the same. My days are filled with things to be done in home and on computer and if I take a day off and go somewhere then I need to play catch-up the next day and it all takes much longer. It's tiring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes, playing catch-up is tiring. Two days off in a row is pure bliss, but oh so seldom obtained.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.