tirsdag den 15. marts 2022

Tirsdagstips -- 2 for 1

①  For et par uger siden var min fredagsfrustration at jeg fik store sedler ud af hæveautomaten. Jeg skrev til banken uden at blive klogere.
     Dette er det svar, jeg fik, ordret citeret:
"Du fleste automater, kan du selv vælge seddelfordeling, kan ikke svare om muligheden har været der, det kræver at jeg for dit kortnummer."      (Bankmedarbejderens navn).
     Næste gang, jeg skulle hæve penge, legede jeg lidt med hæveautomaten og fandt selv en løsning. Den simple løsning er at bede om et beløb, der IKKE er valgt for én, for eksempel 1300 kroner, så kan man vælge, hvordan man vil have beløbet udbetalt. Det burde de nok vide i Danske Bank, men det gjorde de åbenbart ikke.
- - - -

②  Dagens andet tips er af lystigere art. Strikkoman har en genial idé: For hurtig forårsoprydning, strik et par nullermænd og smid dem udenfor. Færdig. Original opskrift.


--   💶  --  🧶  --


①  A couple of weks ago, I vented my Friday Frustration over having giant banknotes from the ATM. I wrote the bank, had a useless answer and found the simple solution myself: Do NOT accept one of the pre-chosen amounts, but make one up. Eg. kroner 1300; then you're given the possibility of choosing how you want them.
- - - -

②  The second tips of today is of a funnier kind. Strikkoman has The Solution to easy Spring cleaning: Knit some dust bunnies, throw them outside. Done.
Original pattern.

4 kommentarer:

  1. Knitted dust bunnies, what a fun idea! You came up with a good solution for the ATM.

    SvarSlet
  2. Spring cleaning? wait until next Spring. Easy. I don't mind big notes from the ATM, it makes me feel temporarily rich. Then I put away all except one and use that until it is gone before I use a new one.

    SvarSlet
    Svar
    1. Wait until next springLOL. If only, we have a dust mite intolerant in the family.
      Big notes ... hmm yes in the supermarkets they're OK, but I often go second hand shopping or at Farmers' markets. They are not fond of big bills.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.