søndag den 31. oktober 2021

Sunday Selections -- Inktober Week 4 -- Life in Colour

Advarsel! Mange billeder!  --  Warning! Loads of photos!

--- 📷 ---

Søndagsbillederne er denne gang en fornøjelig tur gemmen måneden.
- - -
For Sunday Selections this time, some happy photos from all of October.

     En statue af Sankt Antonius, min yndlingshelgen. Statuen befinder sig i vores gamle sognekirke i København. Vi var der til en glædelig begivenhed.
- - -
  Saint Anthony, my favourite saint. This statue can be found in our old parish in Copenhagen. I re-found him as we were there in a happy occasion.

Den glædelige begivenhed var, at vores ældste barnebarn, den Lille Løve, var til førstekommunion.
 - - -
The happy occasion was the first holy communion of our oldest grandkid, The Little Lion.

Der var fest bagefter, og i festlokalerne hang denne vidunderlige kiwi og dens venner.
- - -
 Afterwards we celebrated; this kiwi, and its friends hang in the rooms where we celebrated.

     Nogle dage senere mødtes Storesøster, den Lille Løve, Ædelstenen, Spirillen, Minimax og Uglemor med Uglemormor i Helsingør, hvor Uglemormor stadig bor.  Vi spiste sushi og snakkede.
- - -
  Some days later, BigSis, Little Lion, The Gem, Minimax, Marsupilami, GrannyOwl and I met and ate sushi in Elsinore, where GrannyOwl still lives.

     I Hillerød, hvor vi skifter tog, groede dette lille birketræ stadig, nu i efterårsfarver.
- - -
  In Hillerød, where we change trains, the small, defiantly growing birch tree was changing colour.

     Samme dag købte vi også et nyt strygejern. Vi kalder det Hvæsende drage, fordi det lyder sådan. Det gamle sprang stilfærdigt i luften, det blev meget varmt, jeg slukkede det, og da jeg tændte det igen, skete der ikke noget. Det var også over 20 år gammelt.
- - -
That day we also bought ourselves a new iron. The old one peacefully exploded. It got hotter and hotter, I turned it off, and when i turned it on again after cooling down, nothing happened. Well, it was over 20 years old. The new one has already gotten its nickname: Hissing Dragon after its sounds noises.

Til min fødselsdag fik jeg en buket klokkeblomster. En af stilkene lever stadig og er flot.
- - -
One of my gifts for my birthday were a bouquet of bell shaped flowers, one stem is still surviving.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

     Og nu til tegneriet. Jeg er mere tilfreds med mine tegninger, og derfor kommer de enkeltvis efter dato og stikord. Simple Daily Drawing har fine stikord og en sød gruppe på Facebook. Jeg vil forsøge at fortsætte med deres stikord også efter oktober er slut.
- - -
  And then to the drawing. I am much happier with my drawings this week. The prompts from Simple Daly Drawing, and the supportive people in the group, has done much to push me onwards, And I am going try to carry on with the drawing following their prompts once October has ended. I'm going to show this weeks drawings not in a mosaic, but one by one:

24 SDD • Tall - høj     Inktober • Extinct - uddød (not used - ikke brugt)

25 SDD • International Art - International kunst     Inktober • Splat

26 SDD • The Addams Family      Inktober • Connect - forbinde
     Teksten siger: Jeg har altid betragtet The Addams Family som en udløber af "Fem børn og Det". Denne forbindelse fik mig til at tegne en Psammyade.

27 SDD • Meteor Shower - Meteorsværm (shower betyder også brusebad)     Inktober • Spark - gnist

28 SDD • Boop! - Det at 'dutte' især kæledyr på snuden     Inktober • Crispy - kruset

29 SDD • Witch's Brew - Heksebryg     Inktober • Patch - lap
... also in the wizarding world      ... også i troldmandsverdenen

Bonus Witch's Brew:
Cloud in a Bottle is a Minecraft thing. The Owlets told me: "Mom, it does not look like this!" Sorry, that's how I imagined it.
- - -
Cloud in a Bottle er en ting fra Minecraft. Ugleungerne fortalte mig bagefter at den slet ikke så sådan ud. Men det var det, jeg forestillede mig, da jeg hørte navnet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

     Til sidst månedens sidste Life in Colour. Jeg tog mit nye kamera, gik på jagt efter orange ting, og fandt ud af at appelsiner - selv om de altså hedder "oranger" på flere sprog - ikke er særligt orange.
- - -
  Finally for the Life in Colour challenge. So I picked up my new camera and went hunting for orange and was surprised that oranges are actually more yellow than orange.

Så kiggede jeg mig omkring, og så en blomst på en plakat
- - -
I looked around and noticed a flower on a poster

Og en gymnastikbold.
- - -
And a stickball.

Men hvad kan dog være mere passende og orange end et græskar?
- - -
But what could be a better finale to ORANGE than a pumpkin?

4 kommentarer:

  1. A truly lovely selection. Thank you.
    And loud applause for your drawings - and the fact that you are going to continue.
    I remember Five Children and It. A book I loved and may still have on the groaning shelves...

    SvarSlet
  2. I do admire your stubborn littlle birch tree and you taking its photos again and again.

    SvarSlet
  3. What a wonderful selection of photos and drawings!

    SvarSlet
  4. Your drawings are very thoughtful and creative. I really like #27, it looks like a creature having a shower and I kind of like that it's a literal take on the prompt. And #29 and the witch's brew are delightful.

    Have a lovely day.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.