søndag den 17. oktober 2021

Sunday Selections -- InkTober 2nd week

Mens jeg sad og overvejede InkTobers seneste stikord, faldt jeg over InkTober52 (et stikord pr. uge - ikke opdateret siden december 2021), og derfra fandt jeg videre til Simple Daily Drawing (et stikord om dagen året rundt). Og så lovede jeg mig selv at hvis jeg fortsatte med en tegning om dagen, så måtte jeg bruge noget bedre end det gamle kladdehæfte med gennemsigtige sider, jeg har brugt hidindtil. Og i dag, søndag, har jeg søreme fundet min gamle skitseblok frem.  😇
--- ✎ --- 🖋 ---

 While participating in the InkTober challenge, I stumbled over Simple Daily Drawing (a drawing prompt a day all year round) via InkTober52 (a prompt a week - not updated since December 2021). And I promised myself that if I did continue doing this, from Sunday (today) I would use a better drawing pad than the old, repurposed school notebook with far too thin and transparent pages I've been using so far. I have found my old sketch block as a reward for persisting 😇

- - - - -

     Så, ikke mere snak, ugens tegninger; øh, jeg synes selv, jeg bliver lidt bedre, og jeg har faktisk lyst til at tegne.
     Og nu væver jeg, snakker udenom, kommer med undskyldninger og tøver igen. Kom så!

--- ✎ --- 🖋 ---


Well no more talking. I think that I am improving, and I feel more drawn to drawing, aka it's not always a chore any more.
Oh, still temporizing, procrastinating, playing for time, are we, MotherOwl?


En smule forklaring: den 12.: En Hearthstone fra World of Warcraft (ikke fra kortspillet), den bruges, når man er stuck.
Den 14.: Tick betyder tæge, hak eller tik (som i tik-tak) på engelsk, og jeg kunne ikke beslutte mig.
Den 16.: Stikord Fluffy, blød, men  den trehovedede hund i De vises sten, Harry Potter 1, hedder også Fluffy.

A bit of an explanation: 12th depicts a Hearthstone form World of Warcraft (not the card game). Used when stuck.
14th Tick, I could not decide which tick to go for.
16th: Fluffy is also the name of the three headed dog from Harry Potter and the Philosopher’s Stone.

--- ✎ --- 🖋 ---

Et par fotos fra den forgangne uge skal der altså også være plads til

- - - - -

I have to find room for those photos from the past week as well.

Dobbelt regnbue i nabolaget.
Double rainbow near home.

"Smok" betyder drage på polsk - mon ikke Smaug har sit navn derfra?
Smok is Polish for Dragon, I wonder if that was what inspired Smaug?

Mere polsk, broderemønstre på en æske med pølser.
More from Poland. Embroidery patterns on a crate of sausages.

Og to Ugle-bogholdere fra vores lokale bibliotek.
And two Owl book holders from our local library.

 - - - - -

Og så til noget ORANGE til Life in Colour. Dråberne dukkede jo op, og en af dem hedder faktisk Orange. Tegningen er farvelagt på computer (med Paint), det er ikke fantastisk, jeg kan meget bedre lide mine gamle, tyske vandfarver ... det kommer måske, vi har jo efterårsferie. JUHUU!
.
--- 🧡 ---

  And to end on  a lighter note, and with something ORANGE for Life in Colour. The Droplets came alive again, as you can see in the drawings. One of them are called Orange. The drawing is coloured using Microsoft Paint. Not fab, I might find my tried and true German watercolours in the coming week - Autumn holidays YAHOO!



7 kommentarer:

  1. A delightful and varied selection this week. Thank you. Tolkien was a lover of language so he may well have been inspired by the Polish 'smok'.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you EC. Tolkien was a great lover of languages, yes, I always feel tiny when thinking of him.

      Slet
  2. Your drawings has improved. The Oct 11 and Oct 13 one looks especially well drawn. I wonder why Oct 11 image is white and the others are dark. I guess you took them at different times? That helmet one coloring looks good.

    I've not seen a double ever but your photo is lovely. Those book holders (we call them book ends ) looks cute.

    Have a lovely day.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Lissa. Yes Sunshine helps ;) I'm sorry I can't have some every day.
      It was the clearest rainbow I ever saw, they are hard to photograph.

      Those owls are not book ends - at least not if I understand "book ends" right. They're supposed to hold one (open) book in their claws to show them enticingly to us, not keep the books from tumbling from the selves ;) I do not know how they should be called.

      Slet
    2. Oh, now I remember, I had been playing with the settings on my camera for that first one. It's in Black and White mode ;)

      Slet
  3. Wonderful! Your drawings are fun and clever.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank yon Mimi, it's fun to be drawing again.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.