lørdag den 27. oktober 2018

På vejen hjem Ekko - fredag 26. oktober

Det er tid for nogle smukke, opmuntrende billeder her på bloggen.
I morges var det tid for en lille visit tilbage til Vejen hjem-billederne.
Dengang i 2015, var sommertiden allerede holdt op, i år sker det først på søndag.

Tirsdag 27. oktober 2015

Derfor er det naturligvis mørkere på mine billeder. Til gengæld er der lidt flere.

- 🌄 -

Throwback to when I wrote On my Way Home-posts. Today is 3 years since Tuesday 27. Oktober 2015.
This year DST ended earlier, of course my photos are darker, but on the other hand there's more of them. 

Solopgang 8.07 solnedgang 7.42 Daglængde 9.35, aftaget 8 timer


Udsifgt over markerne -- Over the fields.

Næsten hjemme -- Almost home.

Jeg vender mig om --  Turning around.

Månen helt tæt på -- The Moon up close.


Og en lille bonus. Denne smukke plante fandt jeg, medens jeg ventede på bussen forleden dag.

- 🌱🌱🌱 -

And a bonus. I saw this pretty plant waiting for the bus last week

Pigæble er en 30-100 cm høj urt, der i Danmark findes vildt nær bebyggelse. Hele planten er stærkt giftig, og den lugter meget ubehageligt og kvalmende, når man knækker eller beskadiger den.  Blomsterne er meget påfaldende: de er trompetformede og meget store, hvide eller lysviolette. De åbner sig først om aftenen, men lukker sig igen senere på natten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.