onsdag den 24. oktober 2018

Kurt og angsten for den daglige avis

Nogen gange tænker jeg på om folk i 30'ernes Tyskland mon havde det lidt på samme måde som Kurt og jeg har det? Foldede de mon hastigt avisen sammen igen? Fik de næsten ondt i maven af at tænde for radioen? Kunne de ikke rigtigt holde ud at høre andre mennesker diskutere over kaffen?

Nødvendige forholdsregler
Ikke åbne for gaveboden
Fornuftige besparelser
For eksportens skyld
Landbrugets krav
Ansvarlig politik
Håndtrykspåbud 
Scan selv-kasse
Skønhedsideal
Besparelser
Selvcensur
Selvskade
Varm luft
NemID
Bidød 
#metoo
Fedtlag
Besparelser
Burkaforbud
Overvågning
DJØF'icering
Krammeforbud
Utåleligt ophold
Gør det selv-service
Funktionelle lidelser
Hvidvaskningsskandaler
Rygeforbud på matriklen
Arbejdsprøvning med seng

Ligesom Kurt har jeg lyst til at udstøde et fuldtonende AAAAARGH!

Var det sådan, folk reagerede i 30erne?
Gik de i indre eksil?
Ventede på at det gik over?
Håbede at det ikke ramte nogen, de kendte, eller deres familie?

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg vil sige med dette indlæg. Jeg føler bare, at det vi gennemlever lige nu, er så ubehagelig og menneske-uvenlig -uegnet, -u alt muligt andet, at jeg ikke rigtig kan holde det ud. Men hvad skal en stakkels Uglenor gøre?

2 kommentarer:

  1. Sikke nogen grimme ord du kan i dag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Bare rolig, det er kun et udvalg, jeg har da udøvet en smule selvcensur ;)

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.