tirsdag den 24. maj 2022

Tirsdagstips -- Digital post


Only for Danish readers this tips - and an end, even a happy one, to my eternal frustrations with MitID and E-boks. I now have found an easy and simple way of receiving e-mail notifications from hospitals, the municipality, tax authorities etc.

-- 📧 --

     Dette tirsdagstips kan kun bruges af dansker læsere. Samtidig er det en sløjfe på og en god afrunding af alle mine trakasserier med MitID og E-boks.

-- @ --

     E-boksen er nu blevet virksomhedernes kontakt med nuværende og potentielle kunder, og kontakten mellem det offentlige og borgeren er i stedet at finde på borger.dk. Det er så også derfra, jeg gerne vil have besked, når der er besked fra det offentlige - det være sig svar på mammografi, tandlægetider til børnene, biblioteksafgifter, ejendomsskatter ...
     Jeg gik en sidste gang ind på e-Boks og frabad mig besked om post fra det offentlige.

     Så åbnede jeg Borger.dk i min browser ...


... valgte Digital Post i den grønne ring og loggede på. Det kunne oven i købet lade sig gøre med NemID! Men hvis man ser nyheden ude til højre, så kommer MitID også hertil.


Så valgte jeg Beskeder om ny post i Indstillinger - de tre vandrette streger øverst til højre. (Billedet er fra i dag. Der er allerede kommet breve)


Skrev min e-mailadresse i det relevante felt (her malet grønt) og trykkede på Rediger.


Derinde valgte jeg Til til at modtage e--mails om ny post.

     Superenkelt! Allerede næste dag fik jeg bevist at det virkede. Der var der nemlig e-mail fra Borger.dk i min indbakke med besked om breve fra Slots- og Naturstyrelsen. Og ikke noget fra e-Boks.

-- 📧 --

     Som en sidste lille krølle satte jeg efterfølgende min Indbakke op til automatisk at flytte alle e-mails fra Borger.dk til en mappe navngivet DigitalPost og til at markere alle breve fra e-Boksen som læst og flytte dem til en underfolder, hvor jeg så kan læse dem, når det passer mig.

    Nemt og bekvemt, som det burde have været hele tiden.

2 kommentarer:

  1. Wonderful! What is sad is that you had to go through so much to set it up to be easy, it should have been set up that way in the first place.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.