torsdag den 21. maj 2020

Grydefarvning - 3 - Dye Pot

     I går og i dag brugte jeg et par timer på at filtre garnet fra den seneste grydefarvning ud og vinde det i et krydsnøgle. Her ses det sammen med de tre seneste frembringelser.

-- 🧶 --

  Yesterday and today I spent some time untangleing the six coloured skein from the dye pot. Now it is wound into a cake like its three fellows. Here they are.


Og hvad skal jeg så lave af disse nøgler meget tyndt garn?

-- 🧶 --

 Now I just have to find out what to make from these skeins of very thin yarn.

15 kommentarer:

  1. Love the blended colours. And am confident that your igenuity and creativity will find a use for these beauties.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks for the confidence. In spite of this, I am whollu clueless as to what to make. I hope to get an idea.

      Slet
  2. They are lovely. Whatever you decide to do with them, i would love to see the pictures.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. I'll post pictures, but be forewarned, I'm a slow knitter - and need to make up my mind first.

      Slet
  3. Svar
    1. Tak skal du have. De er lækre, men hvad skal jeg nu finde på ... så mange muligheder.

      Slet
    2. Er det strømpegarnsvægt, og hvor mange gram/meter?

      Slet
    3. Mega-tyndt garn ... jeg aner ikke hvad det hedder eller hvor mange gram pr. meter. Skal jeg måle en meter af, og så veje? eller hvordan finder man ud af det?
      Det er det garn, jeg købte og vaskede i stor stil sidste sommer, det er ren uld, men uden etiketter af nogen art. Masse uld

      Slet
    4. Og så får jeg igen ikke besked, når du kommenterer. Blogger vs. Wordpress-krigen slår til igen Øv!

      Slet
    5. Man kan jo altid sammenligne med et fed standardstrømpegarn i tykkelsen og så nøjes med at veje, men skal du i gang med et større projekt er det jo rart at kende meterantallet. En ultralet cardigan kunne være sagen, jeg strikkede en i lacegarn på et tidspunkt, som jeg var glad for til sommerbrug - og så blev jeg pludselig tyk. Har den stadig, men håbet om at komme tilbage til normal efter overgangsalderen svinder...

      Slet
    6. Det er tyndere - meget tyndere end sokkegarn 2 eller 3 tråde ville være lige så tykt som en tråd sokkegarn. Det er nummeret efter kniplegarn, tror jeg ;) Jeg må læggehovedet i blød - måske skal jeg væve i stedet.

      Slet
    7. Din cardigan lyder flot ... jeg tror bare jeg er for længe om at strkikke noget sådant, måske

      Slet
    8. Ja, det lyder som noget jeg ville bruge enten til vævning eller som følgetråd for at live et ensfarvet garn op.

      Slet
  4. They are lovely colours, and I also like the pattern the winding makes.
    And yes, now to find out what to use these yarns for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, yes that winding machine - hand cranked, cranky old tool as it is - makes nice patterns.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.