torsdag den 9. februar 2023

"Words" for Wednesday ~ 8. februar 2023

Ondags"ordene" denne gang er tal. Lissa har givet os de her seks tal at skrive om:

Seventeen (17)
Seven (7)
Six (6)
Ten (10)
Nine (9)
Thirteen (13)
Twenty-five (25)


Efter at have vredet min stakkels hjerne - Uglemor og tal er virkelig ikke gode venner - fandt jeg ud af at der var faktisk et sted, hvor jeg brugte tal, mange tal endda. Når jeg strikkede.


Jeg brugte ikke helt 25 gram af det første blå nøgle til det første ærme, så der er til et mere. Men med 13 striber i mønsteret, der skal gentages i bunden af trøjen, må jeg vist købe et par nøgler mere, før der er nok.
     Jeg strikker på pinde nummer 6, for at få ærmerne brede nok, selv om mønsteret siden 5½. Men nu har jeg trævlet op og strikke om igen 7 gange, så det gider jeg ikke længere, nu bliver det rigtigt!
     I dag er det den 9. februar, og jeg har strikket på den trøje siden den 10. måned sidste år.
     Så lad os håbe jeg bliver færdig inden det bliver for varmt til at have den på.

-- ⑰ -- ㉕ -- ⑬ --

Lissa gave us these Words Numerals for Wednesday:
Seventeen (17)
Seven (7)
Six (6)
Ten (10)
Nine (9)
Thirteen (13)
Twenty-five (25)


After raking my poor brain - MotherOwl and numbers are mostly incompatible - I found out that I do actually use numbers a lot ... when knitting. So here goes:

I did not quite use 25 grams, which would be half of the first dark blue ball, for the first sleeve. I have enough yarn for one more. But with the 13 dark blue rows in the pattern to be repeated at the bottom of the sweater as well, I think I'll have to buy a few more balls of dark blue before I have enough.

I'm knitting on needle size 6 to get the sleeves wide enough, even though the pattern says 5½. But now I've frogged it and re-knit it 7 times, so I just hope this time it will be right! Today is February 9th, and I began knitting this sweater in October - the 10th month - last year. Hopefully I'll be done before it's too hot to wear it.


Åh, og ville I se et billede af det færdige ærme -- Oh you want a picture of the sleeve.

4 kommentarer:

  1. Excellent, the knitting and the use of the prompts!

    SvarSlet
  2. I like the sleeve and I like how you used the prompts. That jumper/sweater is going to be so cosy.

    SvarSlet
  3. Jeg hepper på dig- det er rigtigt pænt med de blå striber

    SvarSlet
  4. I guess it's a bit difficult to use numbers in a story but they are everywhere. I thought perhaps you might have Susan play a numbers game, or in magic, brewing up something that requires certain amount of this or that ingredients. There's telephone numbers, favorite numbers, lotto numbers...

    Anyway, knitting is prefect for using numbers. Your sweater looks good. I couldn't do that as my knitting skill is very low. Good use of the prompts.

    Have a lovely day

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.