tirsdag den 14. februar 2023

Hvor ellers ~ Where else

     Ja, hvor ellers end i Irma ville jeg købe julepynt er i den grad signaliserer deres image - og faktisk overveje at hænge den på mit juletræ?
     Jeg købte ikke en kugle til jul, fordi jeg håbede, der ville komme nogen i blå med mine foretrukne Irmahjerter. Men nu måtte jeg hellere købe det, jeg kunne få.

-- 💙 --

Where else but in Irma - the murdered supermarket - would I even consider buying an ornament with the brand looks - And actually hang it on my tree?

I did not buy any last Christmas, because I wanted a blue one with my preferred slogan. But now I hurried up and got what I could still buy.
Irmahjerterne, altså klistermærkerne er også noget særligt. Jeg har mange rundt omkring i huset. Og har haft en på min jakke eller på min pung hver december i mange år.... Og igen hvor ellers? Der er da ikke andre butikker, jeg ville gøre reklame for på den måde.

-- 💙 --

Those slogans all come from stickers, this supermarket gave the customers for Christmas in the years between 1972 and 1992. I have several hanging around in my home ... also where else?

Mit favorit-Irmahjerte ~ My preferred slogan

12 kommentarer:

  1. Jeg foelger med i Irma sagen og har ogsaa kigget paa din nye blog med stor interesse (inkl det der om Arla og oekologisk maelk, en skandale!!). Men, jeg kan ikke kommentere. Foerst bliver jeg bedt om at logge ind i Google og naar jeg saa har gjort det beder systemet mig om at logge ind paa Blogger for at kunne kommentere. Det maa vist vaere en fejl? Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kigger prompte på indstillingerne på min nye blog. TIlstået. Jeg har glemt at fjerne alt det der sikkerheds-ballade. Øv. Og tak for at gøre mig opmærksom på det.

      Slet
  2. Tak for linket.

    Jeg har såmænd også købt et Irma-hjerte, uagtet der (heldigvis) er længe til jul.

    Lukningen af Irma er hjerteblod (ikke kun "Okseblod"), og jeg er virkelig ked af det, men jeg tror, løbet er kørt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er heldigvis længe til jul - enig.
      Og ja, jeg tror også, løbet er kørt. Jeg var i Irma i dag for at købe ind - hamstre - for nu at sige sandheden. Og det kommer jeg til at gøre flere gange. Det er begrænset hvor meget shampoo, vaskepulver, kaffe, kiks og the jeg kan slæbe hjem med bussen på én gang, når der også lige skal være mad til familien osv. Men så har jeg det længere tid til at finde erstatninger for alt det, jeg hidtil at købt i Irma. Jeg er sur, verd, skuffet, gal og rasende. Jeg kommer i den grad til at savne butikker uden muzak og med rimelige priser på hverdagsvarer.

      Slet
  3. That is actually a very attractive ornament! So many branded items are not, in my opinion. Too bad you could not get your preferred one, though.

    SvarSlet
    Svar
    1. I normally never buy merchandise, maybe as souvenirs, but not at home, if you understand. ... As I said, I only considered doing so last Christmas, when there were loads of blue and red ornaments - only 'mine'. It's only because they're closing, and I want to remind myself that such a place once existed. I think that 'my' slogan might have been there some years ago, or might have been scheduled for next Christmas (not to happen).

      Slet
  4. As i said, i am very sad and angry on your behalf about this.

    SvarSlet
  5. I think I would prefer the hearts without slogans.

    SvarSlet
    Svar
    1. The slogans say: Remember the heart, Give a smile, You and me, and similar statements. Never things like Go shopping here, We're the best or suchlike. The stickers were new each year from 1972 to 1992, whnén Irma was bought up by the larger chain now closing it.
      In 2021 they made a special edition "Corona-heart". Text: Smile again - with the words "A smile brings us together even at a distance" written on the piece of paper, the sticker was placed on. Everybody wore those hearts.

      Slet
  6. In a few year’s time they’ll become collectors items - possibly turning up on eBay already

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.