torsdag den 18. marts 2021

Ⓐ - Ⓩ Challenge 2021

Comments disabled for this post.

-- Ⓐ - Ⓩ --

A - Z udfordringen:
- Skriv hver dag i april. Den 1. skriver man om en ting med A, den 2. om en ting med B osv.
- Hav et tema.
- Meld dig til her: A-Z udfordring (på engelsk) 
Jeg hørte igen i år om det fra Lissa, der agter at deltage. Sue Elvis gjorde mig opmærksom på denne udfordring for mange år siden.
     Med næsten 100 % sikkerhed vil jeg tage udfordringen op igen i år, og næsten med lige så stor sikkerhed vil jeg ikke tilmelde mig. Dårlige oplevelser med literære udfordringer har gjort mig meget varsom med den slags tilmeldinger.
     Der er 30 dage i april og kun 26 bogstaver fra A-Z, så der er nogle dage i overskud. Den  oprindelige udfordring bruger ikke søndagene, men eftersom påsken falder i april, med deraf følgende kirke- og familiebesøg (selv i begrænset udgave tager det altså tid), vil jeg bare skrive, når det passer ind.

-- Ⓐ - Ⓩ --

A-Z Challenge.
Write each day of April. On the 1st you write about something starting with A, on the 2nd about a thing starting with B and so on.
- Have a theme
- Sign up here: A-Z challenge 
Lissa reminded me of this challenge, I first heard about from Sue Elvis many years ago.
The original challenge means you to post every day except Sundays 30 days in April and 26 letters from A-Z makes this work except when April 1st is a Sunday, then it is included too, but as April is Easter month, with what this entails of masses and family visits - well maybe not so much this year ... but anyway. I'm going to write or not as suits me. Also I'm probably not signing up.
- First and foremost, I do not like to sign up for these kind of challenges any more - it's a matter of once bitten, twice shy. Or I migth sign up to the theme reveal but not to the main challenge because of the extra-challenges as mentioned here: Main Challenge.  I don't know if it's only me being odd one out. Of course want more visitors to my blog, as my posts average 28 views or thereabout (me and maths never became real friendly), but I just do not like this kind of popularity seeking.

-- Ⓐ - Ⓩ --

     Sidste år skrev jeg med ikke særligt stort held små kapitler fra Enhjørningegården. Jeg var syg det meste af april, så der skete ikke så meget.
     I 2019 skrev jeg små historier med billeder fra min have, det gik helt godt faktisk.
Jeg har klare erindringer om at have deltaget tidligere, men selv en nok så ihærdig søgen her på bloggen har ikke bragt noget for dagen.
     Og så fandt jeg på et tema midt i al min søgen : Ekkoer. Nu fik jeg jo kigget grundigt på mine gamle A-Z blogindlæg - og en hel del andre indlæg også. Og der er der billeder af mange ting, der er blevet færdige, er blevet opgivet, er visnet, blevet større og så videre. Og endog en del blogindlæg, der ender med ... men det kommer der mere om senere, og så kom der bare aldrig noget.
     Nu tager jeg så fat i de løse ender, halve projekter, nye begyndelser, gyldne løfter og lokkende udsigter. Men jeg ville ikke være Uglemor, hvis ikke der sneg sig nye projekter og ideer ind i denne omgang A-Z også.
Den første blogpost udkommer 1. april, og kommer højst sandsynligt ikke til at ekkoe en gammel Ⓐ - Ⓩ post, men  denne her om arktiske hindbær.

-- Ⓐ - Ⓩ --

Last year I posted chapters from the Unicorn Farm, not very successfully as I was ill most of the month.
The year before that was a success with pictures and words from my garden.
I distinctly remember participating more than twice, but searching my old blog posts brings up a blank.

I have thought out a theme ... Echoes ... I looked through my old Ⓐ - Ⓩ challenge posts - and a lot of other posts as well if truth be told - and saw that I had taken pictures of many things now either evolved, or devolved, grown or taken down, and now and then I have promised to tell more of this and show the finishing of that. Some posts will also take up things not in the old Ⓐ - Ⓩ challenges.
In short, I promise a month of finishing touches and endings. But I would not be me if these posts would not contain more than a fair share of new beginnings and plans.

April 1st will see the first post in this challenge, probably echoing not an Ⓐ - Ⓩ post but this one on Arctic strawberries


4 kommentarer:

  1. Echoes - I like that. I think you can do pretty much anything with this theme. Things do change and I sometimes hate changes but you can go through life without some changes, including yourself.

    I don't know if I'll sign up for the master list either - I've actually stopped using that list to find blogs to visit. The reveal list is the one I use to find blogs to visit - you can tell those people on there are committed to post while people who sign up for the master don't seem to be, at least, in my experience.

    Good luck with the challenge. I hope you have fun doing it.

    Have a lovely day.

    SvarSlet
  2. I am always awed at people who commit to this challenge and look forward to reading your posts. I am also echoing lissa - have fun.

    SvarSlet
  3. A very satisfying theme. Good luck.

    SvarSlet
  4. That sounds like a grand plan, i am looking forward to your endings and finishings and beginnings.

    SvarSlet