tirsdag den 9. februar 2021

Dagens temperatur - The Temperature of the Day

I januar kiggede jeg rundt på besøgende på Daffycats blog for at finde noget mere om TUSAL. Der fandt jeg en brodér dagens temperatur-idé. Mne jeg havde ikke lyst til at brodere. Tegne derimod ville være en idé. Og jeg har et gammelt mønster, som i flere årtier gammelt, som er dukket op i mit hoved med jævne mellemrum. Nu kunne jeg endelig bruge det til noget. Hver morgen tjekker jeg gennemsnitstemperaturen for i går - desværre er det ikke de venlige sjæle på Bedre vejr der kan hjælpe mig, men det stadigt blafrende, hoppende og bruger-uvenlige DMI der har disse data.

- - 🌨 - - 🌤 - -

One day, looking at the posts from Daffycat's TUSAL post, I found a Temperature SAL
Well, I did not want to stitch, but draw, yes please. I had a pattern I drew many years ago - as in decades ago - and it has been haunting me ever since. Now I finally found a use for it - and if I forget how cold it was yesterday or the day before that, the weathermen (unfortunately not the friendly Better Weather types, but the very user-unfriendly DMI) can help me out.

Temperaturskala - Temperature chart
over 26
26 - 22
22 - 18
18 - 14
14 - 10
10 - 6
6 - 2
2 - ÷1
÷1 - 5
 ÷5 & under

Da jeg lavede den tabel, tænkte jeg, at jeg nok ikke ville få brug for ÷5 og derunder, men jeg tog fejl. Der har indtil videre været 3 døgn med en gennemsnitstemperatur under minus 5 grader i februar.


- - 🌨 - - 🌤 - -

Making this temperture chrat I did not imagine using the ÷5 & under, it is rarely seen this close to the water. But so far February has had 3 days with a mean temperature of 5 or less below zero.


3 kommentarer:

  1. An Australian blogger I follow made a temperature scarf, adding one row each day. It was surprisingly pretty when it was done.

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes this game can be payed in many ways ;) I wanted a not-yarny way this time ;)

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.