onsdag den 18. november 2020

Strik/Knitting à la Statistrikk

     Nu har svampen fået er stok. Den ligner ikke mere en spanskgrøn bredblad, men en eller anden anden svamp. Jeg forsøgte først at strikke, så at hækle en flæset ring på  stokken, men det ville bare ikkke som jeg ville. Måske finder jeg ud af det en dag.


-- 📀 --

   The mushroom has had its stem. It does not look much like a verdigris agaric any more.  I also tried first knitting, then crocheting a ring, but it looked awful, and I gave up. Maybe another day or another mushroom.

Fra undersiden --  From below

I profil - Side show

Og på stegepanden. Her ender den altså ikke -- And in the frying pan. No, it won't end up here.


     Det var sjovt. Og der kommer helt sikkert flere strikkede cirkler. Men færst et par særnorske vanter efter opskrift hos Statistrikk. Dog uden statements. Og uden ugler, bare kedelig glatstrik.

-- 📀 --

This was fun, I'm surely going ti knit more circles, but first a pair of mittens Statistrikk's Norwegian style. And minus the statement, also no owls, just plain stockinette.

4 kommentarer:

  1. I just love this mushroom, it looks very real.

    XO
    WWW

    SvarSlet
  2. Like wisewebwoman I love your purple mushroom. My partner would tell me that yours is likely to taste better than the ones I do put in the frying pan...

    SvarSlet
  3. What a neat project! It's been years since i did either knit or crochet and i never tried anything like that.

    SvarSlet
  4. Det er den søteste soppen jeg har sett på lenge! Så gøy at sirkelstrikken også kan brukes til sopp!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.