onsdag den 13. februar 2013

Dagens billede 13 -- Picture a day 13

Strikkeonsdag  --  Yarn Along


     I dag er der jo strikkeklub hos Small Things. I dag er det også askeonsdag, og dermed indledningen på fasten,
     Uglemor er stadig i gang med at strikke vanter til Trolli, for selv om Uglemor strikkede hurtigt, løb hun tør for det brun/hvide garn næsten i toppen af den første vante. Det bliver så spændende om der er mere eller mindre i nøgle to. Under alle omstændigheder bliver tommelfingrene også brune. Jeg er begyndt at genlæse "Gensyn med Brideshead". for fjerde eller femte gang, men der er altid nogle nye nuancer at opdage. Da den var i TV for mange år siden, sad jeg klistret til skærmen og så den, og vi har den da også på DVD, men jeg holder mere af at læse.

 - - - - -

Today is Yarn Along day at Small Things. It's also Ash Wednesday, the beginning of Lent.
MotherOwl is still knitting mittens for Trolli. Even though the Owlets told MotherOwl to hurry up and finish before she ran out of yarn, that's just exactly what happened. The only chance now is that there's a bit more yarn in the second skein though I doubt it. The thumbs, and probably the tops as well will be knit in brown yarn.

Reading or rather re-reading, Brideshead revisited. I watched it many years ago as a TV-serial, after reading it. I discover new nuances and sub-plots every time I read it.  We own the DVD as well, and maybe I'll watch it during Lent.



  • Se nu her - lige inden toppen løb jeg tør for garn. Brideshead i en gammel udgave. Jeg har også et par nyere og en enkelt på dansk
  • Look at this! Just before the top I ran out of yarn, and "Brideshead" in an old edition. I have some newer ones as well, and one in Danish too.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.