søndag den 10. februar 2013

Dagens billede 10 -- Picture a day 10

     I dag er det atter mest en strikkepost. I går aftes fik vi lavet fastelavnsris til alle Ugleungerne. De var selv ude og klippe grenene i haven, og så pyntede Spirillen og jeg dem med slik. De er helt enkle, men de falder i god jord.
     Spirillens sokker er færdige. Og de er oven i købet blevet lige store og med samme farvefordeling. Han elsker dem, og ville helst gå i dem hele dagen. Kan en Uglemor forlange mere?

 - - - - -

This evening we finished our fastelavnsris. This is a Danish tradition, on the Sunday before Ash Wednesday Danish children wake up to a switch of twigs decorated with candy and sometimes masks and coloured ornaments. Ours are quite simple. The Owlets cut some branches in the garden, they were tied together and Marsupilami and I decorated them with candy. When they wake up, they take the switches and beat (lightly) Mom and Dad awake. Then they eat the candy. 

Today's pictures are again knitting related. I finished Marsupilami's socks. They have the same size and the colours are all in the same places. And then Marsupilami loves the socks, and would like to wear them all day. Can one knitting MotherOwl ask for more? 


  • Spirillens sokker i sort, gråmeleret og flaskegrønt. 
  • Socks for Marsupilami in black, gray-brown and bottle green.
      Så har jeg slået op til et par vanter til Trold. Han lånte et par af mine gamle, de blev væk henne på skolen. Helt væk. Og så i søndags lånte han et andet par, som jeg strikkede for mange år siden, dem glemte han i toget hjem fra kirke, og skønt både ham og jeg var henne og kigge, var de bare væk. Eftersom der falder meget mere sne og det bliver kolde den næste uge - vinterferien - må jeg strikke et par til ham af det allersidste brun/hvide garn, suppleret med noget brunt også fra tønden. Det vil vist vare flere år, før jeg bliver nødt til at købe mere garn.

 - - - - -

I had to cast on for a pair of mittens for Trolli, in the last two weeks he has lost two of my old mittens, the second one in the train home from church last Sunday. He ran back to the train  and looked, I ran back and looked, but they were gone. I hope a needy person took them. But Trolli cannot go without mittens, it is still snowing outside *smile* and the temperatures are going to be below zero for at least a week more *another smile* I found some brown yarn in my barrel to supplement the rest of the white/brown yarn. I will not have to buy new yarn for years to come ...


  • Sidste par vanter slået op. Regnestykket hjalp igen, enden er lige uden for billedet. 
  • Last pair of mittens cast on. My maths still works, as the end of the tail is just outside the picture. 

2 kommentarer:

  1. Stort tillykke med sokkerne, og sikke en dejlig anerkendelse at han beholder dem på:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og ja, jeg er meget glad! Tænk to af de andre plager for at få strikket deres strømper også, så jeg må skynde mig med Trollis vanter - der er nok ikke garn nok, så de opfordrer mig også til at strikke hurtigere så jeg kan nå at blive færdig inden jeg løber tør for garn :D

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.