mandag den 19. juni 2023

Poetry Monday :: Kisses

Poetry Monday er en udfordring, hvor Diane fra On the Border er vores vært. Og nok engang kommer jeg til at undskylde til mine danske læsere, for dagens stikord, Kysse, får mig til at tænke på negerkys - og dem må vi jo ikke nævne mere ... så ikke noget digt på dansk denne gang heller.
Danish Kisses

 Kissing, hmm I'm not much for romance, but kissing as a verb is used many more places than between human beings, so let me give it a try.

Poetry Monday is a challenge, hosted by Diane at On the Border.

Kissing
Two logs in a fire,
almost touching;
flames grow higher,
please no clutching.
- just kissing.

Warp and weft
Shuttles fly
Left to right to left
Beat up gently
- just kissing.

Cars that meet
but nothing bent.
A clogged street,
a tiny dent
- just kissing.

- - - - - - - - - -

Next Monday: Canoes

6 kommentarer:

  1. A very different (and fun) take on the prompts. The kiss of cars is one I never like to see or hear.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks. As long as car kissing only results in a tiny dent I am fine with it. But more; ouch! I don't like it either.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.