onsdag den 21. oktober 2020

Bye bye Facebook - Updated - And Updated

That was one short lived pleasure. Now we're back to the new looks again. Poor us and poor Steve who worked all night to make it work.

Ja det var en kort fornøjelse. Facebook synes bare ikke, vi skal kunne bruge det gamle lay-out. Stakkels os og stakkesl Steve, der brugte hele natten på at gøre os glade.

--- o O o ---

Steve of FB Purity solved this problem. Visit revertsite.com for the solution. I hope it's a lasting one.

Heldigvis har Steve fra FB Purity løst problemet. Besøg revertsite.comfor at finde et program, der geninstallerer det gamle look - så længe det varer. 

English below. 

Samme meddelelse, som jeg har sat på min Facebook-profil:


Kære venner, bekendte og folk, som jeg deler interesser med i en eller flere grupper. Fra i dag bruger jeg ikke Facebook ret meget mere.
     Jeg sletter ikke min profil, men I kommer ikke til at se mig på hver dag, hvis overhovedet. Det nye look generer mig helt utroligt meget. Og en ekstension, der gav mig det gamle lay-out, virker nu ikke længere.

- De sagde, at det ville være lettere at bruge grupper, men alligevel er mine genveje halvt ulæselige, især hvis de fylder mere end en linje.

- De sagde, at det ville være lettere at læse, men det passer bare ikke.

Jeg har ikke lyst til at vade igennem et uendeligt hav af selvreklame og irrelevante ting for at komme til det, der betyder noget for mig.
     Det irriterer mig i dn grad at jeg nok engang skal lade andre menneskers stupiditet og pengegriskhed sætte grænser for hvad jeg gør, men som vi siger "So is life".
     Ydermere er jeg nødt til at have en ekstra browser installeret, åben og opdateret, for at gå på FB. Den, jeg ellers har brugt i mange år, kasserede ved en opdatering et par af de brugervenlige træk, jeg holdt allermest af. Og FBP (der i parentes bemærket gør FB udholdelig) kan ikke køre på min nye browser.
     Måske vil FBP engang blive opdateret ... Måske vender jeg tilbage, men lige nu er FB bare et irritationsmoment.
     Hvis du alligevel ser, at jeg er på, opdaterer jeg enten den ene gruppe, jeg er administrator af, bruger Messenger til at få fat i nogen med eller spiller Pirate Treasure. . 😇


Bare lige et screendump af hver for at illustrere - der var nogen, der sagde, at det nye FB bare var som en forstørret mobil. Det synes jeg er enormt rammende.

Just a screenshot of each to show what I mean. Someone told me that the new FB was just the looks from the mobile device enlarged. Good description, I agree.

Gamle FB - så meget formindsket, som den nye er nedenunder - stadig mere indhold.
Classic FB diminished to the same size and New FB down below. Still more contents.
Løfter  --  Promises

Ny FB. Selv så formindsket er de gruppenavne, der fylder to linjer, svære at læse.
Jeg kan se hvornår, der er sket nyt, men ikke om jeg har læst det allerede.
New FB. Even  this diminshed, group names with two lines are hard to read.
I can see when a group was last updated, not whether I read it or not.


Cross-posting here from Facebook:

Dear friends, acquaintances, and people with whom I share a passion in one or more groups. As of today I won't be using Facebook much more. The new look is bothering me no end. And as an extension, giving me the old looks, does not work any more, it's bye bye.

- They said that using Groups would be easier, yet the Shortcuts are impractical and half illegible.

- They said it would be easier to read, but this is just not so.

I do not want to wade through an endless ocean of self-advertisement and irrelevant stuff to get to what matters to me.
   And furthermore I have to keep open and updated another browser just for FB; after yet another update, I had to change browser, and my new browser of choice do not support FBP (Which is the one thing that makes FB barely acceptable).
  Maybe in time FBP will update, maybe I will return, but as is, it's just too much of a nuisance. I'm pi**ed that I once again have to limit my life because of the stupidity of others, but as we say in Danglish so is life.
  If you see me online, I'm either updating the one group I'm an administrator of, using Messenger to reach somebody, or playing Pirate Treasure. 😇

2 kommentarer:

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.