fredag den 22. november 2013

Fristelse -- Temptation

Pia fra Colour Cottage har med al sin snak om billeder og PhotoShop forledt mig til at hente en prøveversion af PhotoShop ned på min computer. Der er jo helt morsomt pludselig at kunne male.  Det er morsomt, men måske er det morsommere at prøve end at se på og læse om andres famlende forsøg. Men se nu bare her.
 - - - - - - 
Pia from Colour Cottage has led me into temptation. Although I have more than enough to make me do other than I ougth to, her showing of photoes re-made into paintings, has temped me to download a trial version of Photoshop. I'm not proficient at using the programme yet - and probably will never be - but have a look at the result of my first try. 


  Man kan jo ikke se, at det er et fotografi fra vores ferie i sommerhuset i juni.
 - - - - -
Well, this is really a photo from our stay in a cottage in June.

Her er originalen  --  Here's the original: 
  • Jeg er overbevist, og ved godt, hvad jeg skal ønske mig i julegave i år. 
  • I'm sold. And I think I know what will be at the top of this year's wish list. 

5 kommentarer:

  1. Det er rigtig sjovt, det hverken griser eller fylder og man behøver ikke begrænses af sine hænders uformåen med en pensel. ;-)

    Hvilken version af Elements har du? Så kan jeg evt. lige finde ud af, hvordan den ser ud, hvis du skal have lidt online kurser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret. Med farver - andet end sådan nogle børnevandfarveæsker, som jeg elsker højt - er det altid gået mig som Lady Marchmain fra Brideshead Revisited. Cordelia siger noget i stil med: "Stakkels mor, lige meget hvor lysende farverne var i tuberne, endte hun altid med en palet fuld af mudderfarvede indtørrede klatter.".
      Jeg har så vidt jeg kan se, Elements 12.0 - der er masser af spændende ting, man kan lege med, men jeg kan ikke finde din "Oil paint" mulighed der.

      Slet
  2. Nej, Oil Paint er vist nyt i PS CS 6. Men den er faktisk ikke særlig god, nu hvor jeg har fået Snap Art - det er den plugin som har lavet den fine akvarel med båden, som jeg også selv blev glad for ud af et grynet indscannet foto i halvdystre farver. Så skynd dig at få hentet den demo også! Jeg smed et link i min egen tråd...

    SvarSlet
  3. Uglemor,

    I have a secret desire to own Photoshop too. Do you think you'll buy a copy when your trial finishes? The only thing that stops me from being led into temptation is the price. What if I really love the trial version and can't afford to buy Photoshop? It might be safer to stay away!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.