mandag den 11. marts 2013

Vandmelon -- Watermelon

     Efter at jeg var gået i gang med Minimax' strømper med det selvmønstrende garn, har jeg været lidt nysgerrig efter hvad der fandtes af selvmønstrende garner ude i verden. Forleden dag fandt jeg vandmelon-mønstrede sokker. Åhh de er bare skønne. Se her! Man skal lige rulle lidt ned, så er de der. Men det bliver vist lidt dyrt - rent bortset fra at jeg IKKE mangler garn! Derfor har jeg i stedet leget lidt med at lave en vandmelon-palet. Så ved jeg da hvilke farver jeg skal se efter, hvis engang jeg vil strikke noget vandmelonfarvet.

After casting on Minimax' self patterning socks, I've been wondering how many different colourways self patterning yarn was made in. The answer is a gazillion. But one combo caught my eye: watermelon socks!  Look at this! Scroll down a little. It might be a bit expensive for me, and I do not lack sock (or any other) yarn.
Instead I played with making a watermelon palette. Now I know which colours to look for if ever watermelon knitting comes up again.






2 kommentarer:

  1. Uglemor,

    I have some wool in just those watermelon shades. I'd forgotten about it! It's wool but not hand dyed like the wool you linked to. Aren't the colours beautiful? I will have to hurry on with my current knitting project so I can make Gemma-Rose another cardigan using the wool. Actually, I'm starting to make some progress!

    Watermelon always makes me think of summer... juice dripping down our chins on a warm day.

    God bless!

    SvarSlet
    Svar
    1. Watermelons also gives me summer associations, and they're needed here. We're having a cold spell with morning temperatures around minus 8 degrees and windy, so all warm thougths are welcome.
      Your knitting progress sounds good. I still hope you'll not have to use my frogging made easy-trick.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.