torsdag den 14. marts 2013

Tøm Tønden-torsdag -- Stash Bashing

      I går aftes fandt jeg en genial lille pung over hos The Sitting Tree og den måtte jeg bare prøve. Den er let og hurtig at lave, når man lige har slået de engelske strikkeforkortelser op og husker at læse opskriften igennem først.The sitting Trees udgave er meget fin og i farver. Min udgave kalder jeg min "stenalderpung":. Den er ca. 8 cm fra top til bund, strikket på pinde nr. 4½ eller 5. Toppen er meget tæt, næsten vævet og bunden er stjerneformet. En god anvendelse af diverse små ender.
   Hvis nogen er interesserede, har jeg oversat opskriften til dansk ;)

 - - - - - LINK to Crunchy Catholic Momma - the original Stash Basher.

   Yesterday evening I found an interesting pattern at The Sitting Treeand I just had to pause my sock knitting spree and knit ust one of those. It's an easy knit and I like the top that looks almost wowen and contrrasts nicely with the tapering stockinettte bottom.I imagine if I made one a bit bigger - more stitches and a looser top (by using thicker needles) it would be good for carrying an apple to school. It is a nice way to use all those bits and pieces always left over from bigger projects. It this case it is the last of my mitten and hat wool.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.