torsdag den 5. oktober 2017

En farverig efterårsdag - A Colourful Autumn Day

     Dagen begyndte med denne smukke solopgang. Vores kamera er ikke glad for røde farver, så de er lift rødere end i virkeligheden, men det var vildt!
The day began with a glowing sunrise. Our camera is not good at reproducing red colours, they are a bit too reddish. But it was awesome!

+ + ¤ ¤ + +

     Lidt senere var der en regnbue. Det er ikke ret tit, vi ser regnbuer om mordgenen, og denne her var usædvanligt flot.
A bit later we saw a rainbow. A rainbow in the morning is a rare phenomenon. And this one was very clear and big.

+ + ¤ ¤ + +
     Senere på dagen var jeg på indkøb og fandt endelig en busk med rigelige mængder slåen. Jeg fandt også to rønnebærtræer. Det har jeg ledt efter en uges tid, men jeg må have cyklet med lukkede øjne, for de groede langs min normale cykelrute.
Later I went shopping and at long last found a shrubbery carrying a large amount of sloe berries. I also found some rowan trees, I've been looking for both for a week or so, but my eyes must have been closed, as I found them both on my normal bike roads.

+ + ¤ ¤ + +

     Jeg gik ud og tog mig af hønsene. Og i redekassen lå det første æg. Det endte i aftensmaden før det faldt mig ind at tage et billede.
I went feeding the chicken. And in the nesting box I found the very first egg. It was turned into dinner before I remembered to snap a photo.

+ + ¤ ¤ + +

     Jeg fik også syet lidt. Det her blomstrede stof kan da lyse op på enhver dag. Endnu en myhashi. Denne gang med tilhørende madkasse-elastik.
This flowery fabric can brighten even the darkest day. Yet another myhashi. This time with an elastic band for the lunch box.


+ + ¤ ¤ + +
Her er den så lukket op. Selv spisepindene har blomster på.
And opened. Even the chopsticks have flowers on them.

+ + ¤ ¤ + +

     Skribenten lavede kål til sig og Hvalrossen, rød spidskål. Gid man kunne farve med det blå vand.
For dinner the Writer and the Walrus had kale, red kale. I want so much to dye with this water, but it is not possible. That blue colour ...

2 kommentarer:

  1. Du kan da godt farve med det, endda flere nuancer alt efter om du tilsætter syre eller base. Det holder bare ikke ret længe. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var sådan set det, jeg mente. Jeg har brugt det til pH-indikator engang - meget smukke farver ;)

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.