fredag den 14. december 2012

Dråberne på arbejde -- Droplets at work

     Det kommer vist ikke som nogen overraskelse for nogen at Uglemor har mange ideer og at hun har svært ved at holde fast ved det, hun lige er i gang med. Men man bliver aldrig god til noget hvis ikke man øver sig. Derfor hænger dette lille billede lige over computeren - lige der hvor Uglemors blik falder, når hun stirrer ud i luften.


It is not a big surprise - or indeed a surprise at all - that MotherOwl has many ideas. It is also not a surprise that she has a hard time keeping at one thing until done. To remedy this she has hung a picture over the monitor, right where the eyes will wander when MotherOwl stares out into space.


  • Nulla dies sine linea
  • Dette latinske motto betyder "Ikke en dag uden en streg"
  • This Latin proverb means: "No day without a line" 
This was made during a productive period in my life, when I actually lived after this proverb, and I think it is easy to see that I was a better artist then than I am now, where so much else has taken my time. That's why this picture has retaken its former prominent position on my wall.

     Dette billede malede jeg i en produktiv periode af mit liv, hvor det faktisk lykkedes mig at leve op til mottoet. Det er let atr se på billedet - synes jeg altså selv, at jeg var meget bedre til at tegne dengang.
     For at minde mig selv om hvad jeg kan, når jeg holder ved, har dette billede genindtaget sin fremtrædende plads på væggen over computeren

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.