torsdag den 27. december 2012

Jul og mere -- Christmas and more

Vores jul var stille og fredelig - så fredelig den nu kan være med fire glade ugleunger, storesøster, Uglemormor og Hvalrossen. Alle var glade for deres gaver. Her er et lille udsnit af Uglemors gaver.

Our Christmas was nice and quiet, well as quiet as possible whit four happy Owlets, Big Sister, GrannyOwl and the Walrus eating goose, dancing, singing and opening gifts. Some of MotherOwl's gifts were:  


  • Forskellige stofrester til Uldugler - en stor terning, som Ugleungerne forærede mig og prompte kludrede, gad vide om jeg nogensinde får den samlet - en sød uglekop fra Storesøster. 
  • Fabric samples for woollen Owls - a big puzzle cube form the Owlets who also scrambled it for me, I wonder if I'll ever unscramble it again - cute owly cup from Big Sister.

     Og så fik jeg min nye computer. Der er ikke Word på den, eller mit gamle billedbehandlingsprogram. Derfor har jeg fundet et nyt, der kan sjove ting. Har jeg mon leget lidt?
     Der er også blevet tid til at strikke lidt. Lufferne til Spirillen og Piraten er færdige. De har været i brug, men de skal vaskes. Bedstemor, som jeg har arvet garnet fra, røg, og det kan lugtes, især af Ugleungernes sarte næser.

- - - - - -

I also got my new computer, and am now almost done moving in. I still miss MS Word and I found a new photo editing program able to make funny pictures. I have been playing.

I have also been knitting, as the left picture shows, the mittens for Marsupilami and the Pirate are done, but still need a washing. They're smelly, the Owlets insist. Granny, from whom I inherited the yarn, was a smoker.

  • Perlesnefnug til at pynte op nu sneen er smeltet. Når jeg får lidt mere tid, skal de stives. Og så de fire luffer, Uglemor har aldrig strikket så meget før. . 
  • Snowflakes from pearls to hang up now the snow has melted. They need some starch, but they are decorative as is. And then the mittens. I have never knitted this much before. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.