søndag den 13. oktober 2024

Sunday Selection & Colour of the Month ~ Pebble Grey

Oktober måneds farve er "Pebble grey". Jeg oversætter det som stengrå.

1. Måger der flyver med sol på vingerne - de gennemlyste vingekanter er stengrå.
Not "Wild geese that fly / with the moon on their wings" but gulls that fly with the sun on their wings, making the edges of the wings light up in pebble grey.

- -- 🩶 -- -

En hemmelig have i en bog. Det var en del af en vinduesudstilling, da jeg var på indkøb i onsdags.
A secret garden in a book. I saw this in a window, as I went shopping last Wednesday.

- -- 🩶 -- -

Jeg fandt også dette pindsvin. Den slags bogfoldning kan jeg godt lide. Og der er helt sikkert noget stengråt over pindsvinet her.
I also saw this hedgie. As I have a soft spot for book folding, I had to snap him. And I'm sure there's some pebble grey hidden in his folds.

- -- 🩶 -- -

Endelig havde jeg heldet med mig. Kameraet lå i lommen, og min skarv stod på frøen i gadekæret. Stenen, frøen sidder på, er naturligvis stengrå.
At long last I was lucky. The camera was not at home and the cormorant had returned to the pond in town. The stone, which is the base for the water-spouting frog, is naturally pebble grey.
--- --- ---
And I realize that I never showed my lousy phone picture of the cormorant. Well here you are.
 -- -- --
Og jeg viste aldrig billedet af skarven fra min mobil. Det er altså også elendigt, men værsågod.
Lousy quality, but still recognizable as a cormorant -- Elendig kvalitet men genkendelig som skarv.

- -- 🩶 -- -

En lille sjat overset gelé var mugnet og råbte ad os - naturligvis i stengrå.
We forgot this jelly for a few days. It is screaming at us in mouldy pebble grey.

- -- 🩶 -- -

Et par valnødder fra vores have. De er helt friske og lækre nu.
We have a walnut tree in our garden. The walnuts are at their best right now.

- -- 🩶 -- -

Jeg købte nogle druer, og har aldrig set så lang en klase før. Døren kan nok siges at være stengrå, selv om det korrekte navn er modehvid.
I bought a very long bunch of grapes - our door is almost  pebble grey.

7 kommentarer:

  1. A delightful selections - I forgot to include pebble grey in mine, despite taking some skyscapes with that in mind.

    SvarSlet
    Svar
    1. But then you have included Pebble grey, maybe not in words, but in pictures. You had pebble grey skies and flowers too :)

      Slet
  2. Svar
    1. Thank you. I'm trying to hold on to the beauty before winter comes.

      Slet
  3. Excellent selection of pebble grey items. I like the hedgehog book and I love walnuts.

    SvarSlet
    Svar
    1. So do I - and I wonder how the hedgehog is made. Our walnuts are too tasty ;) I have a stomach ache from eating too many.

      Slet
    2. Book pages are folded, I know that much, but don't remember how they are held in place, some type of glue must be involved.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar, og prøver at svare på alle kommentarer .

I am grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.