søndag den 22. oktober 2023

Plant Dyeing at The Owlery - Plantefarvning i Uglebo

Månedens farve for oktober 2023 er --  The colour of the month for October 2023 is


And I have not done much yet, but I have dyed with plants from my garden. And Dahlia yellow is to be found here

 - - - - - - - - -

Jeg har ikke gjort så skrækkeligt meget. Men nu har jeg plantefarvet med planter fra min have; og jeg er sikker på at månedens farve kan findes her.



First off I dyed with Tansy (Clear yellow), Cow parsley (dusty yellow) and Tickseed flowers (almost red) and leaves (orange).

It is colourful, but a bit boring.

- - - - - - - - - -

Til start farvede jeg med rejnfan (klart gult), vild kørvel (støvet gul), skønhedsøje-blomster (næsten rød), og -blade (orange).

Det er meget farverigt, men en smule kedeligt.

Then I tied a LOT of small knots and put it back in the red and orange vats.

Now it looks like this.

- - - - - - - - - -

Så bandt jeg MANGE små knuder og kom garnet tilbage i de to skønhedsøje-farvebade.

Nu ser det sådan her ud.

10 kommentarer:

  1. Oh my. Love your beautiful colours and creations.

    SvarSlet
  2. Jeg synes det er flotte farver- har du et projekt/ide i tankerne, som du vil lave af garnet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, mikset med to valnøddefarvede og et andet spraglet i skiftende striber, vil jeg strikke en vest som denne her.

      Slet
    2. Spændende(-også flotte farver du tidligere har strikket vesten i) og skønt med en vest her i det kolde vejr.

      Slet
    3. Tak, og veste er godt til frossenpinde som mig ;) Den anden har stort set hængt på mig siden den blev færdig ;)

      Slet
  3. An excellent idea, it turned out beautifully!

    SvarSlet
  4. That will be interesting to knit with :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes -- it's something like the self-patterning sock yarn you can buy. I look forward to it.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.