lørdag den 26. august 2023

Vejrmonster :: Weather Monster ~ Updated

I dag viser vejret sig fra en ny, uhyggelig side - eller også lider jeg bare af Pareidolia, en harmløs, temmelig almindelig tilstand, hvor man ser ansigter i ting og tilfældige streger.
;-(  :-) 
Today the weather is showing its monstrous side; or maybe I suffer from face pareidolia, a harmless fairly frequent phenomenon, where inanimate objects are seen as faces.


Og så kom regnen. Jeg gik ud og fodrede høns, der var en solstråle, ellers overskyet, truende. Skribenten stak hovedet ud og sagde, jeg tror det bliver regnvejr. Jeg var enig, og følte en enkelt dråbe ramme min arm. Så skulle jeg hente æg, og mens jeg stak hånden ind inder skrukhønen, hørte jeg  dryp ... dryp .. dryp . dryp DRYP DRYP DRYPDRYPDRYP!!! Jeg snuppede æggene og løb med regnen i hælene ind gennem døren Og fandt kameraet frem og tog dette billede. Det var altså meget mørkere - helt gråt og overskyet i virkeligheden, mit kamera er meget optimistisk anlagt. 
~ 🌧 ~
Then the rain came. I was feeding the chickens, When I went into the garden it was cloudy with a ray of sunshine, but threatening rain. The Writer looked out and told me he felt like it was going to rain soon, I agreed, and felt a drop hit my arm. Then I took the eggs from the nest and heard drip ... drip . DRIP . DRIP DRIPDRIP!!! I grabbed the eggs from under the brooding hen and ran for the door, the rain at my heels. Look at this. It was much darker in real life, murky and cloudy, my camera is too optimistic.


Skribenten bryggede kaffe mens jeg fejede ristene på vejen, så de enorme pytter kunne løbe væk. Mens vi drak kaffe stoppede regnen helt, og jeg tog dette billede.
~ 🌦 ~
Then The Writer made our coffee while I swept the sewer entrances, so that the humongous puddles could drain off. While we had coffee, the rain stopped and I took this photo.
Jeg kan høre monsteret ovenfor sige: "Hvem, mig? Jeg har da ikke gjort noget!"
Der faldt 10 mm. på lige så mange minutter. Det er vel ca. 100 gange den forudsete mængde.
~ 🌤 ~
Can you hear the monster say: "Who, me? I did not do anything wrong!"
We had 10mm. in as many minutes. Around 100 times more than foreseen.


Hele grafen. Tak til bedrevejr.dk for graferne og til DMI.dk for de bagvedliggende data
-- 👾 --
The whole graphics, thanks to Bedrevejr.dk for the graphs, and to DMI-dk for the data


5 kommentarer:

  1. Sigh. Though I look at your rain with some envy. We could really, really do with some. Some world wide weather moderation would be very nice.

    SvarSlet
    Svar
    1. I secont that motion. I am so ready to send some of our rain to needy places, and have some heat and sunshine in exchange.

      Slet
  2. Wow - that's a downpour! I'm glad it stopped when it did. The weather graph really does look like a monster face :)

    SvarSlet
  3. I've been in rain like that, just a drip or two as I leave the store and bucketing down by the time I get home soaked to the skin. Then of course it stops and the sun comes out again as soon as I have dry clothes on.

    SvarSlet
  4. I've seen faces in things since I was a child, I had no idea other people could, too. It's nice to hear it's considered harmless.

    You were blessed to outrun the downpour, I've had to do that a couple of times also.

    Sweeping so the puddles would drain reminds me of a picture I've been meaning to use for Wordless Wednesday, I must get that scheduled soon.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.