onsdag den 13. juni 2018

Plantefarvning -- Plant dyeing

Hvis I synes at Uglemor har været lidt stille, så er det rigtigt. Jeg har haft travlt med at plantefarve og ikke mindst rydde op i mit plantefarvede garn. I den forbindelse har jeg været ret aktiv i diverse plantefarvegrupper her og der. Og jeg synes, jeg fortæller den samme historie om igen. Derfor har jeg nu taget billeder af alt (OK meget af) mit plantefarvede garn og oprettet en ny blog: Farveuglen. Der vil mange af plantefarveindlæggene på denne blog langsomt blive kopieret over - og renset for uvedkommende kager, bier, høns og Ugler ;)
     Så vil jeg lave en side med hver af de planter, jeg har prøvet, og der lægge mine noter og beskrivelser.
     Det vil lette kommende farvesamtaler, at jeg bare kan henvise til Farveuglen.
 
- 🥀🌼🌸 -

MotherOwl has been unusually quiet, she has been busy plant dyeing, winding a zillion plant dyed skeins and making a new blog: Farveuglen (ColourOwl). That's where all my plant dyeing talking shop will happen from now on. So far only in Danish, but with lots of photos.


Oprydning i plantefarvet garn -- Winding my plant dyed yarn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.