mandag den 12. februar 2018

Tynd, trænet eller bare tumpet?

     Jeg sad lige forleden og så gamle videoer med sangere i 60'erne og 70'erne. Og det slog mig hvor atletiske og veldrejede alle mennesker stort set ser ud på de her "gamle" filmsstumper. Prøv bare at se denne her bid fra en McCloud-film (1975), hvor Barbi Benton synger Ain't that just the Way .... Læg mærke til dem, der står rundt omkring. De skal illudere en helt normal forsamling, den normale seer skal kunne identificere sig med. Sammenlign i tankerne med et moderne klip.
     Endnu værre er det hvis vi går tilbage i tiden til 50'erne og kigger på hende her: Patsy Cline . Jeg ved godt, at moden også gør noget, men prøv at forestille jer en moderne tyndfed teenage-sangerinde i de kjoler! Og kig også på musikere, venner osv. De ligner ikke de folk, vi ser på gaden i 2018 ret meget.
     Hvad har vi glemt? Eller hvad gør vi forkert?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.