fredag den 3. januar 2014

Oprydning 1 -- Order, part 1

Hvad nu. Oprydning, 1. Det vil sige at der må komme minds en toer. Det er vist Uglemors forsøg på at få ryddet mere op i denne vinter. I dag gik det ud over alle mine flettepapirer. Uglemor har vedtaget med sig selv ikke at købe papir til at flette af. Men det er da også helt utroligt hvor meget papir man kan samle på et års tid.
I dag sorterede Uglemor så alle papirerne. Vi drikker rigtig meget kaffe og bruger meget sukker skulle jeg hilse og sige. Her er et billede efter at det hele var sorteret.
Den store jordbæræske indeholder hobbyknive, sakse, linealer, klemmer, nål og tråd, skabeloner, ideer, udkast og modeller ... Müslipakkerne indeholder diverse materialer, sorteret efter slags.Lego og chipsposer er ikke så sært som det lyder. Uglemor fletter en kurv af de to ting sammen, da farverne passer fint ind i hinanden.

Assorted gift papers - candy bags - rice, sushi and tortillas - chocolate - sugar 1 - coffee
          nuts - sugar 2
          Pastas - muesli / cereals  - lego and chips.
The big strawberry crate contains cutters, thread, models, rulers etc. and unfinished projects. 

Order, part 1 - that means that at least an "Order, part 2" is bound to follow. MotherOwl wants to make more order than last winter, and making a blogpost is a mild pressure - a nudging as the modern smartasses call it.
Today all MotherOwl's candy wrappe bag-making materias got sorted. It took several hours, and boy do we go through lots of coffee and sugar in a year's time. MotherOwl is happy to say that the cartons containing chips and candy bags are not overfilled after a year. Lego and chips bags are not so strange a combination, as I use them together.

6 kommentarer:

  1. Jeg bruger også papemballage som opbevaring, gerne samme slags så de kan stables pænt. Dem du har der passer lige i en bogreol stående ligesom tidskriftholdere!

    Og så har jeg en plan om at klistre gavepapir eller andet udenpå, så de bliver rigtig festlige og kan stå fremme hvor som helst. Et projekt i sig selv!

    Ellers kan du vel egentlig også flette avispapirkurve til andet end skrald?

    SvarSlet
    Svar
    1. De der müslipapæsker er ikke til permanent opbevaring, de er alt for tynde og ustabile, Men der er andre der duer - ikke mindst fordi de er tilpas brede til et A4-papir. Dem har jeg klippet pænt til og har mange gode sager i.
      Jeg sætter bare mere eller mindre dekorative lapper med indhold udenpå dem. Måske betræk ville pynte, men som du siger er det er projekt i sig selv, og hvis jeg skulle flette avispapirkurve ville det blive et endnu større projekt; så ville der nok først være orden i mine flette papirer ved denne tid næste år ;)
      Nu får vi se, hvad næste ordensprojekt bliver. I aften er det orden på nogle tekster i computeren, men det lader sig nu dårligt fotografere.

      Slet
    2. Åh, tal ikke til mig om harddisk-struktur, nu!! ;-)

      Men en backup er vist på tide...

      Slet
    3. Nej det er slemt, ikke sandt. Man tror altid, man kan huske hvor det hele lå, og i modsætning til i den virkelige verden kan man ikke bede andre om hjælp. Jeg brugte en times tid på at finde et haiku, jeg havde oversat til japansk - som jeg forsøger at læere mig selv - suk!
      Backup er livsnødvendige. Jeg er temmelig manisk på det punkt efter jeg engang fik den herostratisk merømte meddelese: General failure reading C:\ (Du kender vel den væmmelige vits: Who is General Failure, and why is he reading my hard disk?). Jeg har både Dropbox, ekstern harddisk og USBstik, meget af det med i min rygsæk, når jeg forlader huset :)

      Slet
  2. Uglemor,

    You are so organised! You mustn't have much garbage to get rid of once you have saved all the useful odds and ends for your craft projects.

    SvarSlet
    Svar
    1. Trying to get organised is what I'm after. It's a long way off still, remember this picture was taken after organizing this little corner of my crafting supplies.
      And no, what with chichens, compost, paper and glass bins for recycling, we almost never fill the garbage bins even though we're 7 persons.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.