onsdag den 6. juni 2012

Rabarbersaft -- Rhubarb Squash


Saftkogerens øverste del med rabarbere i.
Næsten alle i Ugleboet kan lide rabarbersaft. Trold og Minimax vaskede og snittede rabarbere til den store saftkoger var næsten helt fuld. Uglemor satte gryden over og koge. Og to timer senere var der herlig varm rabarbersaft til alle.Der skal masser af sukker og et drys vanillepulver i saften for at den bliver rigtig god. Uglemor kom for lidt sukker i, så alle Ugleungerne brokkede sig, og Uglemor måtte koge saften op en gang til med mere sukker ;(




Saftkogeren i arbejde.












Almost everybody in the Owlery like rhubarb squash. Trolli and Minimax washed and cut a load of our giant rhubarbs and MotherOwl boiled and sweetened the squash.
Not enough sugar was the verdict from all the Owlets, so MotherOwl had to boil and sweeten once again before they were satisfied. She also added a pinch of pulverized vanilla. Homemade squash is highly concentrated. The amount in the glass is enough for the glass to be filled with cold water.


Så koncentreret er denne saft. Glasset her skal fyldes op med vand.

2 kommentarer:

  1. Mums - jeg ønsker mig sådan en saftkoger......og at mine 3 relativt nyplantede rabarber vil vokse sig store og stærke :o)

    SvarSlet
  2. Min saftkoger er en gammel østtysk sag, men de kan nok fås endnu, det er virkelig en af de bedre hjælpemidler.
    Jeg håber også at dine rabarbere vokser og trives. Mine startede som et blad, stjålet efter at naboen havde flyttet sine, og glemt den lille knold jeg altså stjal (med hans tilladelse).

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.