tirsdag den 4. april 2023

C ~ Challenge

First of all a disclaimer:
River asks if my ancestor Hans Christian Andersen is
the same Hans Christian Andersen who wrote the fairy tales. 
And the answer is
nope, sorry, I should maybe have said so. But it did not enter my mind to do so ... because Hans Christian and Anders were (and are) extremely common names in Denmark.
My family tree abounds in Hans Chriastians and many of the men are Andersen  = s
on of Anders (which is the meaning of Andersen) So Hans Christian Andersen you'll find in the thousands. And we do not automatically associate this name with the writer.
More on Danish naming tratitions to follow.


     Hver dag klokken 12 (undtagen søndag) kommer dagens A-Z indlæg, hvis der altså kommer et.
     Temaet for i år er
Resilience som teamet har valgt, og jeg har valgt undertemaet Blomster, træer og forfædre, så lad os se, hvad der falder mig ind til det tema.

Allerede i dag kommer jeg til at afvige fra mit planlagte tema. For jeg har lige opdaget et nyhedsbrev, der gjorde mig ret forstemt.  Jeg vil have brug for et ekstra skud 
Resilience  for at komme videre herfra.

A - Z

  Every day at noon (except Sundays) a new A-Z post goes live - or no post today.
  The theme for this year is
Resilience as given by the team, with my subtitle Flowers, Trees and Ancestors.

And already today I break my planned schedule. I noticed a newsletter that made me feel quite lost. I need a big shot of 
Resilience to get on from here.

C ~ Challenge

Simple Daily Drawing er ikke Simple længere.
     De vil vokse videre end Facebook - og selvom jeg godt forstår utilfredsheden med Facebook, er jeg ikke glad for det nye koncept.
     Den nye gruppe skal man betale for, melde sig ind i. Og det er en gruppe, hvor man tilbydes meget mere end bare stikord og et fællesskab om at tegne. Og det er netop alt dette meget mere, der er mig imod.

Deres nyhedsbrev forklarer:
  • Vi er ved at flytte Simple Daily Drawing fra Facebook til Mighty Network. Fra den 1. maj er det der, vi bor. Fra og med maj vil vi stadig slå månedlige stikordslister og bonusudfordringer op i Facebook-gruppen, men vi vil lægge vores tid, energi og engagement i vores nye platform.
  • I dette nye fællesskab vil du få adgang til MERE end blot et sted, hvor folk lægger tegninger op ... Vi vil være vært for arrangementer, lancere kurser, organisere (virtuelle og personlige!) møder og meget mere - alt sammen skræddersyet til vores medlemmers unikke behov og interesser. Faktisk vil vores medlemmer få indflydelse på vores tilbud, efterhånden som vi vokser.
  • Dette fællesskab vil give dig mulighed for en mere meningsfuld og dybere forbindelse med andre. Det er meget brugervenligt, og du vil blive guidet gennem sitet, når du tilmelder dig, så du hurtigt kan lære, hvor alting er.
Lige alt det, jeg ikke har lyst til.
     Jeg føler mig derfor svigtet og dybt frustreret. I SDD havde jeg endelig fundet opmuntrende  fællesskab uden stress, uden ekstrating og uden nogen form for pres.

Jo, Facebookgruppen forbliver; og grundlæggeren erklærer at hun ikke vil forlade os, ikke vil lade gruppen gå til grunde. Og jeg tror også på at hun mener det, men jeg er ret pessimistisk. Mine betænkeligheder går på indholdet, atmosfæren osv. i FB-gruppen.
     Et flertal af de aktive SDD'ere vil naturligvismelde sig ind i den nye gruppe, vil lægge deres tegninger op der, skrive der, kommentere på hinandens tegninger der. De vil ikke alle gøre det dobbeltarbejde det er at skrive og kommentere begge steder ... måske vil de gøre det i begyndelsen. Men tid og energi kan kun bruges én gang, så langsomt vil FB-gruppen komme til at betyde mindre for dem. Og jeg frygter at det vil føre til at FBgruppen går ind i en dødsspiral. Færre kommentarer, færre likes, hvilket fører til færre indlæg, mindre tid brugt der og mindre indhold. Jeg og de andre ikke så energiske bliver overladt til os selv.

Der er nogle dage, hvor jeg kun åbner internettet for at se, hvad Angie og de andre har fået ud af dagens stikord. Jeg har stikordene som baggrund på min computer, så de er det første, jeg ser, når jeg tænder for den. Og de har fået mig til at smile - i hvert fald lidt - siden oktober '21. I dag følte jeg mig deprimeret, da jeg så dem.

Jeg ved ikke, hvordan jeg fortsætter herfra fremover. Meget vil afhænge af, hvad der sker med Facebook-gruppen. Jeg har ikke lyst til at blive hængende i en gruppe, der langsomt imploderer, mens alle de aktive, opmuntrende osv. medlemmer forlyster sig på den nye, fine hjemmeside..


C ~ Challenge

Simple Daily Drawing
is not Simple any longer.
    The group is expanding outside of  Facebook. And even thought I do understand and share the founders' misgivings about Facebook, I do not think the new "home" will be a home to me.

It's behind a paywall. You have to subscribe to a community where you are offered much more than the daily prompt and a place to share the resulting drawings. 

It is this much more, that bothers me here.

The newsmail tells:
  • We are migrating the daily drawing prompt feed from Facebook to our new, Mighty Network. After May 1st, that’s where it will live. Beginning in May, we will post Monthly themes and bonus challenges to the Facebook Group, but we will be focusing our time, energy and dedication to our new platform.
  • In this new community, you’ll be able to access MORE than just a place where people post drawings… We'll host events, launch courses, organize (virtual, and in-person!) meet-ups, and much more - all tailored to the unique needs and interests of our members. In fact, our members will dictate our offerings as we grow.
  • This community will bring you a more meaningful, deeper connection with each other. It is very user-friendly, and it will walk you through the platform when you first sign on so you can quickly learn where everything is.
With this I feel let down and deeply frustrated. Because in SDD I had finally found a community free of stress, free of extras, free of any kind of pressure.

And yes, the Facebook group will stay. And the founder emotionally declares that she will not abandon us, not let this group rot; of course I trust her, but I an quite pessimistic here. My misgivings concern the contents, the atmosphere and so on in the FB-group. A majority of the active SDDers will naturally go to the new group, will post there, will comment on one anothers drawings there. They won't all do double duty, posting and commenting in both places ... maybe in the beginning they will. But time and energy can only be spent once, so slowly the FB group will suffer, and this suffering is the spiral of death for any group. Fewer comments, fewer likes, leading to fewer posts, less time invested, less content. Leaving me and the other casuals to fend for ourselves.

There's some days I only turn on my computer to see what Angie and the rest did with the prompt today. I have the prompts as background on my computer, so that it is the first thing I see when I turn it on. And it has made me smile - some days just a bit - since october '21. Today I felt depressed seeing it.

I do not know how I'm going to continue from here onwards. Much will depend on what happens to the Facebook group. I am not staying to be the witness of a gradual decline, where all the active and supportive participants are leaving for the new shiny.

5 kommentarer:

  1. "New and Improved" is often neither.

    SvarSlet
    Svar
    1. Often food carrying this label is the last time I buy it, I so, so hope the FB group will survive this.

      Slet
  2. "Mighty Network" sounds too mighty to me. I don't even do Facebook.

    SvarSlet
  3. I do groups on FB, as so many nice hoby groups can be found there. But FB is gettting worse by the day, so good for you to stay away.

    SvarSlet
  4. I don't know how Facebook groups work since I have never been there but I imagine if they are moving their focus at a new place, how could they not neglect their old place? I think if they wanted, they can decided to move to just one place and stay there instead of still having the Facebook group intact.

    Have a lovely day.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.