torsdag den 23. januar 2014

Hækling - Yarn Along - Chrocheting 23/1



I går aftes fandt jeg det lyseblå garn med sølvblink i øverst til højre. Det kunne ikke gå hurtigt nok med at blive morgen og få fulgt Ugleungerne til bussen, så jeg kunne få prøvet det. Lige nedenunder er der et billede af det første, men afgjort ikke det sidste, snefnug hæklet af det garn.
Bundrækken er lidt af mine hæklerier fra de sidste 14 dage. Fra højre, min første påskelilje, igen efter et af Lucys mønstre, mit andet snefnug, stadig spændt op med knappenåle, og så til sidst en blomst, hæklet ud af hovedet. den ligner mere en blæksprutte, og forklaringen er den simple at troldnødde-blomster kun har fire kronblade, ikke otte, som jeg troede. Det må forsøges igen.
Det er utroligt at det ikke er mere end 14 dage siden at jeg spurgte mig selv "Gennem hvad?" da jeg læste Lucys nemme snefnug-opskrift, og der stod "Kædemaske: Stik hæklenålen gennem og tag tråden med tilbage." Den næste forhindring var efter at jeg omhyggeligt havde læst forklaringen på fastmasker og kædemasker, og så kom til starten, hvor der stod: "Start med 5 luftmasker". Så var den gal igen. Hvad var nu luftmasker? Så lidt vidste jeg om at hækle, Efter lidt tankevirksomhed fattede jeg det, Jeg var nemlig taget af sted bare med en udskrift af teksten, og kunne derfor ikke kigge på Lucys pædagogiske fotografier.
Screwtape Letters (på dansk: Fra Djævelens Blækhus) fandt jeg frem igen efter at have læst om forbøn og evighed og virus på Sue Elvis' blog.

- - - - Yarn Along - - - -

Yesterday evening I found the (top right) baby blue yarn with silver touches in it. Just perfect for snowflakes. I could hardly wait for morning, and after coming home from the bus stop, I had my second cup of tea while crocheting a snowflake (middle right)
The bottom row shows my forays into crocheting in the past two weeks, right to left my first daffodil following Lucy's pattern, my second snowflake, still fastened with needles, and then a flower straight form my own head. It looks a bit octopussy, I found out too late that Witch hazel has only four petals, not eight. There'll be more witch hazel flowers in my near future.
It is hard to imagine that a fortnight ago Lucy's easy snowflake pattern had me nonplussed. I read through the tutorial on stitches first, and where it says "insert hook", my thought was "into what?" When I had figured out how to work the involved stitches (slip stitches and double crochet) I met the next hurdle: "To begin :: chain 5" - what is that - no chain in the description of stitches? My first try actually turned into a snowflake believe it or not.
The Screwtape Letters flew off the shelf and into my hand after reading Sue Elvis' musings on bugs, prayers and eternity



  • En Dråbe kigger drillende på den underlige troldnød-blomst. 
  • A Droplet casting a glance on the misshapen witch hazel. 

3 kommentarer:

  1. Den har jeg faktisk aldrig læst - selvom jeg godt kender titlen, sært når nu jeg sluger det meste!

    SvarSlet
  2. The Screwtape Letters! Your photo reminds me that I was going to hunt out my copy after our conversation some days ago. Now I wonder where I put it...

    It's been a while since I last crocheted anything. The last thing I made was a blanket which was very easy. Your flowers look very delicate.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.