onsdag den 2. april 2014

Drivglas -- Sea Glass

     Så har Pia fra Colour Cottage inspireret mig igen. Sea glass hedder de på engelsk, de smukke slebne glasskår, man finder på stranden. Jeg ved godt, det nok ikke hedder drivglas, men er det ike et godt ord?
Jeg har samlet i mange år. Vi lejer et sommerhus i en uge ved en skøn strand, og hver aften tager vi billeder af vore fund. Billedet er en mosaik af en dags fund fra de sidste 4 år.

Once again inspired by Pia of Colour Cottage heres a picture of Sae glass. I've been collecting this for many years, and did not know it had such a cool name. Every year we hire a sommerhouse by an exciting beach for one week. This is a mosaic of one day's find from each of the four last years.


5 kommentarer:

  1. Uglemor,

    Sea glass is very pretty. What is it exactly? Some kind of rock?

    SvarSlet
    Svar
    1. Broken bottles, jars and pottery polished by the ocean.

      Slet
    2. Yup. Thank you Pia for answering, while I'm away. I'ts nice that we can help one another :D
      I foud out that there's a shore somewhere -Califonia, I think - made almost exclusively from sea glass. I bet collecting is not allowed there - else that would be the beach of my dreams.

      Slet
  2. Samler du "bare", eller har du planer med det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg jhar masser af planer, smykker - men jeg går aldrig med smykker. Mosaik a la glasmosaik med drivtømmer, drivglas og små muslingeskaller. Uroer ... Men jeg samler også "bare" fordi de er så flotte, at jeg ikke kan lade være. Hvorfor er der ikke noget rødt drivglas ved "min" kyst?

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.