lørdag den 30. juni 2012

Hvorfor farvede Uglemor rød uld? -- Why Red Wool?

     Hvad var så Uglemors idé som gjorde det så nødvendigt at farve rød uld her og nu?
     Det var til en gave. I dag er Minimax til fødselsdag hos et par tvillinger (klassekammerater) der ønsker sig ting til sættekasser. Hvis I ikke kan se hvad det forestiller, så står svaret under billedet ;)

 - - - - -

Why was red wool needed in the Owlery?
MotherOwl wanted to make a gift for two classmates of Minimax, they are twins and wanted miniature things. If you can not guess what MotherOwl tried to make, the answer is in the text under the photo ;)


  • Angry Birds og Grønne Grise,  et par hekse, der startede deres liv som trolde passer på at de ikke farer i totterne på hinanden.
  • Angry Birds and Green Pigs. Tvo witches, who began their lives as nice trolls, keeps them from attacking one another.

3 kommentarer:

  1. Det ser godt ud... Din blog har inspireret mig til at studere plantefarvning her i min ferie (og gerne afprøve det). Så mon ikke jeg skal til at vaske, karte og tørre noget af mit uld fra sidste år.
    Har du prøvet at farve med Rabarber-rod, den skulle blive orange-rød?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina, Herligt at høre. Nej, jeg har desværre ikke rabarber nok til at grave rødderne op og farve med. Jeg vil anbefale "Farver af planter" af Esther Nielsen, hvis du ikke allerede har masser af farvebøger. Der er jo også nogle svampe, der duer til at farve med ;)

      Slet
    2. Tak... jeg har endnu ikke nogle farvebøger, da jeg er helt ny i dette fag, så det skal der stå på ønske sedlen ;-)

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.