onsdag den 4. januar 2017

125 år -- 125 Years

The Road goes ever on and on

The Road goes ever on and on
down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
and I must follow, if I can.

Pursuing it with eager feet,
until it joins some larger way,
where many paths and errands meet.
and whither then? I cannot say.


J.R.R. Tolkien
The Fellowship of the Ring
A Long-expected Party


Vandringssang fra Ringens herre

Ja, altid længere vejen går
væk fra sit udspring ved min dør.
Langt forud er nu vejen nået
og jeg må følge, hvis jeg tør.

Forfølge den med lange skridt
indtil den når en større vej
som mange veje støder til,
og hvorhen så? Det ved jeg ej.


I dag ville J.R.R. Tolkine være fyldt 125 år,  Uglemor håber at han bliver tilbørligt fejret i Valinor.
Today is J.R.R. Tolkiens 125th birthday. MothreOwl hopes he is duly celebrated in Valinor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.