onsdag den 30. januar 2019

Dobbelt jubilæum -- Double blogoversary

      Måske er jeg en smule sent på den - det lader til at ingen rigtig fejere bloggens fødselsdag, blog-jubilæum eller hvad det nu hedder på dansk. Det har jeg heller ikke gjort før, ikke fordi jeg har noget imod det, men jeg har altid først opdaget at der var gået endnu et år, et par dage, uger eller måneder efter at det var sket. I år opdagede jeg det så et par dage før og ydermere så jeg at blogpost nummer 1.000 lurede lige om hjørnet. Jeg kunne få dem til at falde på samme dag - så det gjorde jeg! 

- o 0 o -

Maybe I'm late to the party, I see almost nobody celebrate their blogoversary any more. I have never celebratet blogoversary (or is it blogiversary?). Not deliberately, out of any conviction. Just because of my bad timing. I have always found out some time after the fact that yesterday, or the day before, or even last month marked the second, third or sixth year I had been blogging. This year I accidentally discovered it some days before the fact. And then I saw blogpost number 1000 looming in the horizon. I could make these two events coincide. And so I did!

-- 🎆🎉🎶🎵 --

I dag for 7 år siden trykkede jeg udgiv på mit allerførste blogindlæg, og dette indlæg er så nummer 1.000 i rækken.
     Hvorfor skriver jeg stadig en blog? Jeg har prøvet Twitter, Instagram og Facebook, men jeg vender altid tilbage til at blogge. Tingene bliver stående på en anden måde end på Facebook og Twitter. Og så kan man skrive en længere svada med flere fine billeder..
     Det, man har skrevet om, kan sorteres, og så behøver jeg ikke at få en af Ugleungerne til at hjælpe mig med at lægge noget op i modsætning til Instagram, hvor jeg og min oldtidsmobil ikke kan lege med - den kan nemlig ikke engang gå på nettet.

- o 0 o -

Today 7 years ago I hit publish on my very first blog post and this post is my post number 1000.

Why am I still blogging? I've tried Facebook, Instagram and Twitter. But I still return to blogging. The posts remain here in comparison to Facebook, they're sortable and searchable.  And unlike Instagram, I don't need to ask one of the Owlets to borrow their smartphone to put up a photo. Me and my ancient cell phone can handle Blogger - that is to say, I can, as my old cell phone can't handle Blogs at all. Heck, it can't even access the Internet.

-- 🎆 --

      Nogle uglebilleder fra de forgangne 7 år

- o 0 o -

 Here are some owly photos from the past seven years.

Ny tehætte tilbage fra 2012
New tea cosy from 2012

Fukurou - ugle på japansk. Min fødselsdagslagkage i 2018
Fukurou means owl in Japanese. My birthday cake 2018

SpareUglen har overtaget strudsefuglens job. 2015
The savings Owl - taking over from the haughty ostrich of 2015

Haveuglen næsten druknet i ukrudt. Maj 2014
GardenOwl drowning in weeds May 2014

FODMAPuglen november 2013
The FODMAPowl from November 2013

Perleugle juleferien 2016
PerlerOwl Winter holidays 2016

Sommerhusugle
Summerhouse Owl

Kaffeugler. Der er blevet drukket utallige
kopper kaffe i Ugleboet de sidste syv år
CoffeeOwls. Innumerable mugs of coffee
have been drunk in the Owlery these last seven years.

-- 🎉 --

     Man kan nok bedst se tidens gang på Ugleungerne. Her er den mindste Ugleunge og Uglemor tilbage i 2012

- o 0 o -

The best way to watch the passing of time, is to look at the Owlets. Here's MotherOwl and the smallest Owlet in 2012

-- 🎵 --

Og så springer vi 7 år frem i tiden.

- o 0 o -

And now fast forward 7 years.



     Uglemor håber på at fortsætte med at blogge om stort og småt i Uglebo og omegn mange år endnu. 

- o 0 o -

MotherOwl hopes to continue blogging about this and that in the Owlery and surroundings.

-- 🎶 --

4 kommentarer:

  1. Happy Blogoversary (and i'm not sure if that's spelled right, either, the spell check doesn't like it either way)!

    May you post many more wonderful stories of your world.

    SvarSlet
  2. Tillykke med fødselsdagen - tror også jeg begyndte i '12, nu må vi se, om den overlever til næste mærkedag!

    SvarSlet
  3. 7 is my favorite number and a 1000 posts - wow! that's impressive. like you I keep returning to blogging after trying out social media, blogging just seems easier to me.

    great owl photos. so why is there no owl in your blog header? I wonder. happy blog anniversary!

    & have a lovely day.


    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.